sveis Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Vi skal i bryllup snart. Er bedt til kaffe og fest. Står ingenting i innbydelsen om det er fri bar eller ikke. Hva gjør man da? Går man ut fra at det er fri bar, og kommer tomhendt (bortsett fra gaven..)? Eller tar man med alkohol til festen selv?
smaskeli fødte 20 jan 2007 Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Pleier å være drikke til maten, etterpå pleier det å være bar som man betaler selv!!!!!!!!!!!
OsloMor Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Synes det er ganske harry at man arrangerer brylluo og folk har med gave til paret, også skal de betale for drikke? Da hadde jeg heller latt være å ha en stor fest, for meg så er det naturlig med fri bar i bryllup.
Gifteklar:0)) Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Vet ikke helt, men jeg hadde nok skrevet i invitasjonen om det hadde vært sånn at man enten skulle ta med drikke selv, eller om det var bar man måtte betale selv. Jeg er vant med at all drikke blir spandert i bryllup.
sveis Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har egentlig regnet med at det er fri bar, ettersom det ikke står noenting om det. Men begynte plutselig å spekulere nå... Har ikke vært i så mange brylluper jeg...
*bolla pinnsvin* Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Det er i hvert fall vanlig at man opplyses om det hvis det ikke er fri bar. Ta med drikke selv hadde jeg ikke gjort uansett. Da får man heller kjøpe det man skal ha der bryllupet er (hvis det da ikke er fri bar).
* 5 om dagen * Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 ut i fra plassen selskapet skal være,kan en tenke seg til om det er lov å ta med egen drikke,eller ikke. hoteller og restauranter tillater ikke egen drikke.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 harry? Det er helt normalt å ikke ha fri bar. Men det er normalt å opplyse om det om man må ha med penger. Medbrakt drikke er neppe tillatt om det er på en restaurant.
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 De bryllupene jeg har vært i, har det alltid vært fri bar. Så det "pleier" ikke være sånn at man må betale selv nei..
Alba44 Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Har aldri jeg gjort. I alle bryllup jeg har vært i + vårt eget, så var det fri bar.
melkekua™ Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 Det siste bryllupet jeg var i var det fri bar til et visst kl.slett...etter det måtte man betale (mener jeg å huske, er noen år siden hehe).
Simbasa Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Har vært i mange forskjellige bryllup både alkoholfritt, "bare" vin til maten, fri bar og et sted der vi i tillegg til vin til maten fikk tre billetter som vi kunne bruke i baren. Skulle vi ha mer enn det, måtte vi betale. Har aldri tatt med noe selv, og regner med at det hadde stått på invitasjonen hvis vi måtte det.
frk Nilsen Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Ta heller med litt cash i stede for å ta med medbrakt, det er HARRY det!
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #17 Skrevet 16. juli 2008 Jeg ville spurt. Vi hadde fri bar hele kvelden i vårt bryllup, men jeg vet om mange som ikke har det. Ettersom det ikke sto noe om det i innbydelsen, ville jeg tro at det var fri bar, men det er jo like greit å skjekke sånn at du ikke står der med skjegget i postkassa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå