Gjest Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Både lege og jm har ferie i ukene frem til termin og overtid. Det er heller ikke ledige timer hos noen annen lege der jeg har fastlege. I tillegg finnes det ikke flere jm her i kommunen. Hvor skal jeg henvende meg da? Sykehuset tar ikke i mot vanlige kontroller. Noen som har noen råd?
Jandia Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Du har krav på kontroller, hør med legen din. Da min lege tok ferie (etter uke 38 på meg) så fikk jeg nr til vikaren hans. Han sa de var PLIKTIGE til å skaffe meg en vikar.
Makko med to små gutter Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Som jandia sier de er pliktige til å skaffe vikar... Og svangerskaps kontroller skal prioriteres....
Trulte76 Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 din lege bør jo ha en vikarlege når han har ferie, eller du har rett på å komme til en annen lege. Skal ikke gå utover deg at de har ferie.
Mmiljemors¤prinsesse¤+baby Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Legen min har ferie så jeg skal til en vikar til fredag.. spennende:)
1.gang84 Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 er i samme situasjon som deg, der både lege og jordmor har ferie samtidig. jeg fikk da time til kontroll hos den legen som er vikar for min lege frem til jordmor er tilbake, eller forhåpentligvis til jeg føder. har termin på søndag. trodde alle leger hadde vikarer da de hadde ferie jeg... du har krav på kontroll så du får ringe litt og stå på krava! eventuelt kan kanskje helsestasjonen ta i mot deg for en urinprøve og måling av blodtrykk om ikke annet....
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Hei igjen.. Legen min har ingen vikar annet enn den andre legen som har kontor sammen med ham. Den andre legen har ikke ledige timer før langt ut i august. Det går vel bra om jeg bare får testet urinen og tatt et bt...
jente Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Du har krav på å få gå til kontroller, og det er må da gå an at legen som er på legesenterert ditt tar en ekstra kontroll på deg,, Da kan du vel si at du blir sittende å vente, slik at han kan ta deg innimellom.. Det hadde jeg gjort, jeg hadde ikke akseptert det.. Og jeg tror jeg ville ha ringt til sykehuset og fortalt om situvasjonen du er i, og spurt om ikke dem kan ta en ekstra kontroll på deg.. Eller la legen din be om at du får en ekstra kontroll på sykehuset..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå