Gå til innhold

Hvilket digitalt speilereflekskamera kan du anbefale?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøpte du?

Kjøpte du pakke eller kamerahus og objektiver hver sor seg?

Jeg vil helst ha et til under 6000 kr....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har conon EOS 350D og samboer han har modellen over (oppgradert) EOS 400D

Jeg kan anbefale de to da. 400D hadde jeg kjøpt av de to, og du får en pakke til under 6000kr på den nå. med 35mm-55mm linse trur jeg det var

Jeg er iallfall fornøyd med mitt :D Men 400D er en oppgradert versjon av 350D.

Skrevet

Jeg har et canon 400D og er godt fornøyd. Jeg vil anbefale å legge noen kr ekstra i et ok objektiv, det vil du får mye glede av!

Skrevet

jeg har 55mm-200mm linse i tilegg til den som følgte med. Og den bruker jeg veldig mye når jeg tar bilde ute.

Skrevet

Vi har et canon xsi rebel (bedre kjent som eos 450d). Kjempe fornøyd. Betalte i overkant av 7000kr. Med kamerabag og ekstra linse.

Vi kjøpte det i USA og sparte rundt 2300kr på det.

Men canons kamera er kanon! tror det koster rundt 6400kr for kamerahuset alene.

Skrevet

Vi har nikon D300 og nikon D70.

D300 er dyrt, og D70 er ute av produksjon..

Men vil anbefale deg D80. Kjempebra kamera!

Skrevet

Hei,

Har nettopp kjøpt Canon EOS 450 D - er så langt veldig fornøyd med det. Billigste stedet vi fant det, var på Japan foto, til kr 4999 uten objektiv (har "vanlig" speilrefleks fra før med objektiv som passer) - for kr 5999 får du samme kameraet med komplett kit.

Skrevet

Canon EOS 400D eller 450D heter kanskje den aller nyeste? Fett kamera!!!

Skrevet

Har også nettopp kjøpt Canon EOS 450D og er veeeeldig fornøyd sålangt.!! :)

Skrevet

Jeg kan også anbefale Canon Eos 450D.

Fikk det i bursdagsgave av kjærsten (er så heldig jeg)

Kjempefine bilder, og ser det får "best i test" overalt!

Trenger et lite kurs, det gjør jeg. Men fantastisk skarpe bilder!

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=193237

Skrevet

nikon d80.. helt suvernt kamera.. vi har to linser til det, 55-200mm og 18-55.... vet ikke pris i Norge siden vi kjøpte det i usa..

Skrevet

Jeg har også Nikon D80-

og er kjempefornøyd !

Jeg kjøpte mitt utaskjærs-og sparte mye på det.

Men det har vel gått litt ned i pris hjemme også nå.

Skrevet

Jeg har et canon 30d, og kjøpte egen linse ved siden av pga jeg trengte skarpere bilder. Dersom det kun er til hobbybasis, holder det med å kjøpe en pakkepris på ca 5000, men dersom du får et godt tilbud på 35mm linse vil jeg anbefale å bruke en tusenlapp ekstra på det!

Skrevet

Mannen min kjøpte Nikon D80 på japan photo, tror han betalte 6000 ca.. Og han er superfornøyd! Jeg derimot har ingen peiling :)

Skrevet

canon eos 350 d.

Japan photo.

Pakke med objektiv.

+Lett å lære å bruke dersom du ikke har særlig erfaring med speilrefleks fra før av. Relativt greit å få til gode bilder, som ikke ser hyperdigitale ut, selv for en nybegynner.

-Fargene kan avvike noe fra det du ser på skjermen til det som kommer på papiret, men ikke betydelig, og du dkal være litt pirkete for å se det

Skrevet

en ting til: Greit å kjøpe ekstern blits som kan kaste blitsen opp i taket hvis du skal ta mye bilder med blits, den som er på kameraet er rett og slett for dårlig til at det blir et godt resultat. Den er liksom så blå..

Skrevet

1222 har du noe bliz å anbefale?

Skrevet

canon eos 400d. Knall kamera. 5500kr kosta det før jul.

Skrevet

Vi kjøpte akkurat Nikon D60 på ferie i USA. Hadde hele tiden tenkt å kjøpe D80, men da jeg prøvde D60 var det ikke tvil. Sitter mye bedre i hånden for oss med litt små hender. D80 regnes som litt mer profft, pga funksjoner som D60 ikke har, men for oss som bare later som vi er proff så er D60 helt supert! Vi er veldig fornøyde så langt! Får det vel til rundt 6500 her hjemme.

Skrevet

Jeg har bestandig hatt canon (hadde "vanlig" speilrefleks før jeg kjøpte digitalt 350 for to år siden) og er superfornøyd!! Canon har enkle menyer og lett og forstå seg på!

Det lønner seg å kjøpe fra USA, nå som kursen er nede på 5,05 er det mye penger å spare. Og da kan du kjøpe deg et nyere kamera til billigere penge! :) Anbefaler også å kjøpe et objektiv utenom det som følger med pakkene. Har et fra 75-300mm i tillegg til 18-55mm og er superfornøyd!

Et annet råd jeg kan gi deg er å bestandig kjøpe tillegsutstyr som objektiver i samme merke som kamera du kjøper! Ble fortalt av en fotograf at det noen ganger kunne være avvik fra andre "billig" merker som egentlig skal passe til eks 350d men som pga disse avvikene ikke fungerer sånn som de skal + at de ikke bestandig er like gode!.. Det er dermed en sikkerhet i å legge noen ekstra kroner i de som hører til orginalt :)

Lykke til! Uansett hva du velger er det meste på markedet bra nå - i allefall hvis du holder deg til de kjente merkene.

Skrevet

Supre svar, jenter! Tusen takk!

Jeg tror det blir en Nikon D60 på oss... :D

Jeg har et par gamle Nikon objektiver som jeg da kan fortsette å bruke...

Går alle vanlige SanDisc minnekort i alle slags kameraer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...