Gå til innhold

Dere med flere barn enn 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjener dere veldig godt? Ca i året?

Hvordan bor dere? Har alle barna hver sitt rom?

Mange år i mellom hver?

Hva var grunnen til at dere ville ha mange barn?

Vi ønsker iallefall 3 barn, men kanskje flere?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

venter nr 3..

va 6-700 hundre til sammens i året

har nettopp byggt et stort hus

barna har hvert sitt rom

2.5 år og 4 år mellom

grunnen til at vi vil ha 3 barn er at jo flere vi er sammen jo gladere vi blir hehe

Skrevet

Veldig mange tenker mye på hvor mye penger de har, hvor stor hus de har osv når de vurderer (mange) barn. Det de ofte glemmer tenke på er at det er hva man er i stand til å gi barna av mental og emosjonell oppfølging som er viktig, ikke kronene i banken eller antallet soverom...

Skrevet

Nei, det er sant... men vi mener vi kan gi barna alt det grunnleggende som kjærlighet, nærhet og oppfølging i forbindelse med skole, idrett og på det mentale og emosjonelle plan!!

Men vil jo ikke satte barn til verden om vi havner på sparebluss!

Derfor lurte jeg....

Håper flere vil svare! Gjerne du å oktaviastar:)

Skrevet

Jeg drømmer om en stor familie:)

HI

Skrevet

VI har økt inntekten i takt med antallet barn, og vel så det, siden vi da vi fikk eldstemann var fattige studenter, mens i nå i mange år har hatt så vi greier oss og vel så det.

Om dere har nok til å leve slik dere ønsker blir jo en vurdering dere må gjøre ut fra inntektsmuligheter nå og i fremtiden, boligsituasjon og prisnivå der dere ønsker å bo osv.

Skrevet

Jeg har 3 boende hjemme. Vi lever fra hånd til munn, omtrent, men det er av eget valg akkurat nå. Vi har nok til å unne oss å spise ute flere ganger pr mnd, og har nok til å fø og kle ungene.

Men ikke råd til ferietur i sommer, for hele familien. Men vi ta skal ta oss ei helg ved havet (stranda er 2 timer unna).

De 2 eldste har eget soverom, men minsten sover på vårt rom fremdeles. Men vi har et soverom som står helt tomt, så det er plass om vi vil. Han er bare ikke helt klar enda. Men det skal vi forandre på snart.

;o)

Har 6. Men det er 21 år mellom yngst og eldst, så da bor såklart ikke de 3 eldste hjemme. Har hatt bare 3 i et par-tre år.

Hadde ikke planer om 6, men planla 4. Og jeg ønsket meg en flokk unger, fordi jeg er glad i barn, og synes jeg var så heldig med å lage de aller vakreste barna ;o)

Jeg vokste opp med bare 1 søster, og hadde alltid ønske om flere søsken, så det er nok hovedgrunnen til at jeg har flere enn 2.

Skrevet

600-700 000 tjener vi i året

har stort hus, med utleie leilighet. To av ungene har eget rom- minsten sover med oss. Men når hun er stor nok til eget rom, blir det et knøttlite et...

2,5 år mellom de to eldste. 12 og 10 års forskjell mellom de og sistemann

ingen spes grunn til å fa tre unger, hadde bare lyst, liksom:-)

Skrevet

Har 3 unger - ønsket meg opprinnelig 4. Tjener tilsammen 700 000 netto, og har 250 000 i lån. 2 av ungene deler rom. Vi har så vi greier oss - men kan ikke bruke penger på alt som faller oss inn;) Grunn til at vi stopper med nr. 3, er ikke pengene eller plassen hovedsaklig - men at vi ser at tiden og oppmerksomheten vi ønsker å gi ungene våre ikke strekker til... Merket godt overgangen fra 2 til 3 - har jo kun 2 hender og et fang med plass til max 2 om gangen... Ønsker å være ute i arbeid - vi har ikke råd til at en av oss går hjemme. Synes det er så mye i samfunnet rundt oss, og aldri har vel barn hatt større behov for oppfølging og å bli sett som i dagens samfunn. Jeg kommer fra en veldig barnerik familie, og velger å få en liten familie selv. Alt har både positive og negative sider! Men jeg synes "lyst på en til" ikke er en god nok grunn. Jeg elsker barn, og har lyst på en til, men synes hensynet til de jeg allerede har fått veier tyngst. Og tid og overskudd vokser dessverre ikke i samme takt som familieforøkelsen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...