Gå til innhold

Ringte nettopp føden...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev et innlegg i går om at jeg begynte på jerntabletter på søndag, og ble dårlig på mandag. Kastet opp, kvalm, vondt i hodet og slapp. I går hadde jeg vondt i hodet og synsforstyrrelser.. Skrev også at jeg skulle ringe føden i dag om jeg fortsatt ikke var i form. Siden jeg fortsatt ikke er kvitt hodepinen ringte jeg føden. (Er litt redd for begynnende svangerskapsforgiftning, og måtte høre litt ang det. ) Der fikk jeg snakke med en skikkelig tafatt jordmor. Hun kunne fortelle meg at det hørtes ut som om det var pga jernmangel og at jeg skulle spise masse roastbeef og rødt kjøtt.. What?? Trodde vi skulle holde oss unna sånt jeg? Hun lurte ikke på hvor langt jeg var på vei eller noe.. Og hun sa at jerntabletter går utover magen, så hun mente at det var bedre å drikke mye, få i seg c-vitaminer og andre ting som inneholder jern...

Så nå sitter jeg her da.. Fortsatt vondt i hodet, og begynner å få synsforstyrrelser igjen :S

Jaja.. Ble kanskje litt rotete dette her men..

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring tilbake å be om å få snakke med ei annen jm..

Skrevet

ja hun virket litt tafatt, men man kan få hodepine og være svimmel osv visst man har litt jernmangel.

For å få opp jernet best mulig kan du jo drikke appelisnjuice til jerntabelettene :) Da tar kroppen det opp bedre.

roastbeef og rødt kjøtt bør du vel holde deg unna.

Men du kan jo spise gjennomstekt biff da :) Rent kjøtt er bra jernkilde, leverposteig på skiva med rødbetter også. Og drikke litt appelsinjuice :)

Skrevet

Ja, jeg vet, men hadde ingen symptomer på jernmangel før jeg begynte å ta de tablettene..Syns det er så rart. Skal se an de pillene i noen dager til. Spiser masse grovt brød med leverpostei på, og drikker masse vann og juice :) Og tar multivitaminer i tillegg, så om de jerntablettene ikke funker så får jeg hvertfall i meg litt hern ved siden av :)

Jeg ringer tilbake til føden litt senere i dag om det ikke gir seg jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...