Gå til innhold

leukocytter...??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp vært hos jordmor og hadde utslag på 2+ på leukocytter. Leverte urinprøven på dyrkning. Får svar i morra. Kan det vise noe annet enn urinveisinfeksjon? Har nemlig ingen symptomer på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Av en eller annen grunn er det visst nokså vanlig å ha UVI uten symptomer når en er gravid ;-)

Aner ikke hva annet det kan tyde på ...

Skrevet

Det trenger ikke være noe som helst selv om det er utslag :)

Skrevet

Jeg hadde 4 på utslag sist, ble levert til dyrking, men ingen lege ringte meg, så det er nok veldig vanlig å få utslag. Men drikk rikelig med vann og appelsinjuice. Og ikke minst dusj nedentil før man tisser i uringlasset. Jeg var på kontroll i dag og hadde ikke utslag på noe. Helt fint og flott. (vasket meg veldig godt nedentil før jeg tisset også)

Skrevet

Som gravid er det ganske vanlig å ha utslag på leukocytter i urinen - da vi ofte har økt utflod - dette gir leukocytter i urinen. For å unngå "falsk" alarm skal man vaske seg nedentil før en tar urinprøven, samt ta midtstråleprøve - dvs en tisser først litt i do før en kniper igjen og deretter tisser i prøvekoppen. Ikke alltid en har så god tid når en er tissetrengt og skal vaske seg - jeg bruker asan intim vaskeservietter, da går det raskt :)

Ellers kan man lettere ha UVI uten symptomer i graviditeten, så dersom det er utslag, bør de helst sette urinen til bakt.dyrking for å se om det er oppvekst av bakterier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...