Gå til innhold

Jeg klarer ikke å slutte å spise!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurte om det var noen flere som opplever det samme jeg gjør for tiden...

Jeg er 28 uker på vei og har fått UTROLIG matlyst.

Jeg spiser og spiser men jeg legger ikke på meg mer enn det som anbefales. Jeg må bare ha mat!

Er ganske aktivt ellers, jobber/studerer men har sommerferie nå.

Jeg er redd jeg kan spise for mye, men jeg klarer bare ikke stoppe. Håper det går over snart, føler meg grådig :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dersom du ikke legger på deg, er det jo bare å nyte det...spis sunt da;)skulle ønske det var meg....

Skrevet

Jepp! jeg spiser som en hest. Har gjort det hele svangerskapet!

Jeg er utrolig sulten, og blir nesten litt kvalm om jeg går litt for lenge uten mat. Frukt har hjulpet meg litt, men bare som mellommåltid. Hver tredje time må jeg ha ordentlig mat. Jeg hadde høy forbrenning før graviditeten og regner med at jeg har det enda, men bare enda litt høyere. Vekten min ligger litt under "normalen" for hva man skal gå opp når man er så og så langt, og da tar jeg det som et tegn på at jeg bare må fortsette å spise mer enn det som er normalt for meg:)

Mulig det er det samme for deg også?

For all del, ikke la være å spise pga at du føler deg grådig. Jeg tror bare kroppen din forteller deg at den har behov for litt mer å gå på! :)

Skrevet

Takk for svarene :)

Jeg trente før jeg ble gravid, og opplevd at jeg kunne spise mer enn andre uten å legge på meg. Kanskje det har med det å gjøre?Vekten min var helt normal, ikke for lite og ikke for mye. Men nå har jeg gått opp 6 kilo, fikk høre at det er helt fint.

Prøvd å lese i bøker om matlysten var normalt men leste bare at man skal ikke spise mer enn 200-300 kalorier om dagen. Derfor tenkte jeg at det var kanskje litt rart at jeg spiste så mye nå!

Skrevet

Ikke å bekymre seg over når du går opp unormalt mye i vekt.

-Er det plagsomt prøv å spis mer fiber...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...