Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har fått jobb og begynner noen dager før denne går ut i en ny jobb. Da ringer jeg vel bare nav og sier i fra at jeg begynner før? Det vil si jeg begynner 1.august, da blir siste utbetaling i juli fra nav ikke sant?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Hæ? Formuler deg på nytt, skjønte ikke hva du mente...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Sorry, ser det ble rot. skulle forte meg før jeg fikk hjelp av lillingen. Men saken er den at permisjonen min går ut i slutten av august. Men jeg har fått ny jobb, og jeg starter i den 1. august. Det vil si at jeg starter i jobb før min permisjon er slutt. I stad ringte jeg å skulle si fra til nav at jeg begynte i jobb slik at de kunne kutte ut den siste lønninga mi. Da får jeg jo lønn fra nye arbeidsgiver. Men hun på nav mente det her ble vanskelig. At det her gikk ikke for jeg hadde fått min permisjon og da ble det bare rot med utbetaling av lønn. Jeg trodde da at jeg kanskje fikk siste lønn fra nav i juli også var det i orden, men jeg har tydeligvis gått glipp av noe her?? Når nav utbetaler lønn i slutten av måneden, hvilket tidsrom er det da lønn for? 15. - 15., 1. - 30. eller hva? Hun på nav mente hvertfall at jeg måtte gå hjemme til den permisjonsdatoen jeg hadde fått. Er det riktig?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Kanskje det går å overføre resten av permisjonen til far?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har fått overført far sin permisjon til meg fordi han studerer, derfor har ikke han mulighet for å ta permisjon. Desverre.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Da synes jeg damen på nav var vanskelig. Klart du kan begynne i jobb før! Ring igjen du. Eller send en mail, og pass på at du holder av pengene for å betale tilbake når de ikke greier å gjøre det riktig. (For det kan godt hende at de ikke klarer)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Var det jeg stusset litt på også. Får ringe igjen i morgen da å håpe jeg møter på en annen, eller jeg kan forsåvidt troppe opp der også. Kanskje likegreit. Kan bli mye for de når jeg begynner å bable om kontantstøttespørsmål i tilegg:-p De klarte ikke å få begynt å utbetale før tre måneder etter fødsel så jeg er forberedt på feil fra deres side;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå