Fjelljenten Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Sønnen min er 7 1/2 mnd og begynner å bli litt lei av den samme 6-mnd maten hele tiden. Er det best å vente med det til han er 8 mnd akkurat?
*smula* Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Du kan godt prøve med 8-mnd middag nå. Den største forskjellen er at det er litt klumper i den.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Vi har erfart (og mange andre jeg har pratet med) at 8mnds glassene ikke funker! Bitene er svæære!Setter dem i halsen og brekker seg..Men det er jo veldig forskjellig såklart, hva barnet tåler og er vant til. Mange som aldri gir 8 mnd glassene i det hele tatt. Jeg prøvde å kutte over en av kjøttbitene i 8mnds glasset til lillemann, å fikk det såvidt til. Var steinhard! Men grøten spiser han:-) Den er bare litt grovere, ikke såå mye forskjell. Gutten vår er snart 10 mnd.
line_n & sara Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 reagerte også på de store gulrotbitene i et 8mnd glass, snuppa spytta de rett ut! lager vanligvis middagen selv, men det sklei litt ut i ferien, og hun ble 8 med en gang vi kom hjem, så jeg kjøpte det glasset fra hipp med fullkornspasta. altså, ingen suksess! snakka med helsesøster på kontroll, og hun nevnte det samme, at bitene på glassene er litt store. men anbefalte at de fikk litt konsistens i maten sin nå, for å venne de til det. tidligere brukte jeg stavmixern lenge i middagen, nå har jeg gått over til sånn presse man lager potetmos med, så maten ikke er helt glatt, men heller ikke som de glassene! så gir du 8 mnd glass, kan dete være lurt å ha en gaffel parat, og mose litt før du gir han!
Spirevipp med go`gutten Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Jeg gjorde som line_n & sara foreslo, å mose maten med en gaffel eller en skje. Etterhvert lot jeg vær å mose 8 mnd glassene, nå spiser mini som bare det selv om det er klumper (han er 9 mnd). Men vær obs på veldig store biter, de bør man kanskje dele.
BaAraKa Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 8 mnd glassene har større biter ja, men de er helt myke, og går fint ned hos jenta mi på 7 1/2mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå