tullerusk Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Har en jente på 8 år som har skoleferie nå. Har hatt en del besøk av venniner her inne. Problemet er det at de bråker så fryktelig at jeg har problemer med å legge minsten, og når han endelig har sovnet blir han vekket igjen. Sover ganske lett for tiden. Ble så lei av å be de være stille at jeg bare sendte de ut, så sitter jeg her da med dårlig samvittghet. Men han må jo få sove ellers blir han så trøtt. Forklarte at det var det som var grunnen til at de ikke fikk være inne, men vet ikke om de ville forstå det...
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Nei du er ikke for streng, en 8åring burde forstå det=) så ikke ha dårlig samvittighet, er godt for de å få leke litt ute og=)
Barba_mamma Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Med mindre de klarer å roe seg inne så må de vel bare gå ut da. Du ga dem jo et forvarsel og barna tar vel ingen skade av å leke ute :-) Jeg ville vært helt avslappet til det der (og invitert dem inn på kakao eller noe en annen dag ;-)
Gidder ikke! Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Nei, herregud da menneske! De har da ikke vondt av å være ute og leke den tiden han skal sove. Det var jo ikke for å være vanskelig eller slem at du sendte dem ut, han yngste må jo som du sier få litt søvn.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Nei syntes ikke du var for streng.. Barn har vel bare godt av å være ute uansett og leke. Ingen tar noen skade av det.. Typisk oss å få dårlig samvitighet. Men jeg sier ofte til min sønn på snart seks år når han får besøk at de får være ute og leke. Særlig hvis det er fint vær.. Og her er det ingen som skal sove..
tullerusk Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2008 Takk for svar. De har jo veldig godt av å være ute også, selv om det regner... Tror jeg har vært litt for snill, for de får ikke være inne hos de andre heller. Men liker nå å vite hvor hun er og hvem hun er med jeg da. Er jo som dere sier, de fikk beskjed om å roe seg.. Får hive den dålige samvittigheten ut også, hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå