Gjest Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Kor ofte er det vaneleg å amme ein nyfødd? Reknar med at det er ein del informasjon om det på nett, men eg er så dårleg til å finne slikt. Noken som veit kor ofte det er? Og gjerne har ein link til der det står om amming og slikt?
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 de sier vel 3 hver time ?men i begynnelsen syns jeg at jeg sitter ute med puppen heeele tiden..hehe så d er egentlig ikke noe fasit svar på d..jeg har aldri hengt meg opp i de timene..jeg ser jo når ungene er sulten å trenger mat:)
lykketreff:-) Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Jordmora sa til meg at de første døgnene/første uka er det viktig å tilby puppen ofte og i allefall ikke nekte ungen melk. Dette fordi den er vant til en jevn næringstilførsel (og dermed et jevnt blodsukker) gjennom navlestrengen. Altså kan man ikke se på klokka i begynnelsen. Etterhvert håper jeg amminga kommer inn i et visst mønster, men kan vel egentlig ikke regne med det... Da jeg sa til søstra mi at jeg grua meg til 2-3 amminger pr natt bare flirte hun og sa: Regn med 6 ganger! Prøv å google "ammeveiledning".
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 omkring seks ganger per natt :S wooææ hehe.. vi har jo ikke så mye valg da hehe... er jo i noen tilfeller at de sover hele natta da.. typisk at vårt kjære nurk ikke gjør det hehe..
M*A*S*H* Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 På www.ammehjelpen.no står mange gode råd, bruker dem stadig for ting jeg lurer på. Jeg har aldri kikket på klokka mht ammetider, hverken med hvor ofte eller hvor lenge han spiser om gangen. Vår gutt sover natta gjennom, fra han var rundt 3 mnd. Fullammet inntil han var 6 mnd. I starten syns jeg at jeg satt med puppene ute hele døgnet, ammet jeg ikke satt jeg og lufttørka... litt av et syn...
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 boob-valley hehe.. off.. får litt dårlig humor de dagene jeg er for kvalm og trøtt til å gå ut hehhehe
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Har ikke peiling på dette, men har begynt å lese litt i Gro Nylander sin bok: Mamma for første gang. Virker som det står veldig mye nyttig om amming der :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå