Gå til innhold

Bakoverbøyd livmor = vanskelig å bli gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen sa i dag at jeg hadde baoverbøyd livmor!

Noen som ble gravid likevel?

Hvilket kjønn fikk dere?

Legen sa at bare dei raskeste sædcellene komer seg opp om en har bakoverbøyd livmor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det.

Ikke noe problem med å bli gravid, slet litt med nr 2, men nr 1 og nå nr 3 kom så det suste =)

Vi har en av hver og nr 3 vet vi ikke ennå...

Skrevet

Jeg har også det og legen sa at dette ikke er noe problem i det hele tatt... Det var veldig veldig vanlig og eneste som man kunne merke var at livmora kom litt senere opp enn ellers når man var gravid. Så det trenger du ikke bekymre deg noe for :)

Skrevet

Jeg har det. Brukte riktignok nesten et år på å bli gravid, men det var heller pga hormonforstyrrelse tror jeg. Så vidt jeg har lest skal ikke bakovervendt livmor være noe hinder for å bli gravid.

Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor. Brukte ca 1 år på å bli gravid med førstemann og ca det samme denne gangen, men denne gangen skal jeg ha tvillinger, så tror ikke det er så vanskelig.

Skrevet

For min del NEI! tok 3 mnd med førstemann og 2 mnd med andremann (etter p-pilleslutt)

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor. Fikk beskjed fra legen om at ca 5% (tror jeg det var) av norske kvinner har det, og at det ikke skal medføre noen problemer, annet enn at det kan gi litt smerter under samleie i enkelte stillinger.

Selv ble jeg gravid ca 4 måneder etter p-pilleslutt (og vi var ikke fanatiske prøvere, mer av typen "blir det så blir det"), og fikk ei nydelig lita jente for 2 uker siden :-)

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor. Min lege sa at det er like vanlig som å være venstrehendt og at det ikke har noen betydning for hvor raskt en blir gravid.

Jeg ble gravid i pp2 med nr 1 og i pp1 med nr 2.

:-)

Skrevet

jeg har og det. trodde nesten 40% av alle kvinner hadde bakovervendt jeg?????? mener gynekologen sa det til meg.

uansett, ble gravid etter 3 måneder, så ikke noe problem her iallefall;)

Skrevet

Jeg har også det. Fikk vite av legen min at man kunne ha mer menssmerter og at noen kunne ha vanskelig for å bli gravid. Vi har ei jente fra før, og venter nå en gutt. Prøvde i nesten et år med nr 2, nr 1 vet jeg ikke, det bare skjedde:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...