Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har en stesønn som blir 7 år snart. Og vi har sammen en sønn som blir 2 like etter. I samme periode venter jeg barn... Vi (jeg og mannen) har diskutert litt i ny og ne hva vi skal kjøpe til guttene. Til stesønnen min har jeg tidligere nevnt både nintendo og sånne rulleskøytesko, men neeei han var ikke helt enig der. Samtidig har vi en stooor eske lego vi kjøpte på taxfre til jul som ble til overs. Da ble vi tilslutt enige om at han skulle få den pluss en ny fiskestang-snelle, som han fikk i helgen... Men... Nå har mora hans sagt at de vil kjøpe nintendo og vil at vi skal være med å spleise. Vi har spleiset i ny og ne på gaver, så det er jo greit. Men når mannen min sa det, så sa jeg at vi har jo allerede ordnet gave.... "njaa, men vi kan vel spøtte i litt?". Altså fiskesnelle til 400 kr + lego til 400 og i tillegg skal vi spleise på nintendo? Syns det blir litt mye... i tillegg syns jeg det er irriterende at forslaget ikke var bra nok da det kom fra meg, men hvis eksen sier "hopp" så hopper han tvert... tøffel...! Han får jo dobbelt opp med gaver jo. Kunne det være så vanskelig å si med de andre i familien at han ønsker seg penger til nintendoen? (Er sånn DS det er snakk om da... men tror ærlig ikke han blir å få lov å ta den med hit så ofte.. Da blir det feil at vi skal spleise..) Hva syns dere andre?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 En gave til 800 kr er mer enn nok. Han får gave av moren også. -Her burde dere bare si det som det er at dere har kjøpt gave, så spleising blir ikke noe av.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 ja ikke sant. Hadde bare mannen min og skjønt dette.... Vi er gift og har felles økonomi, og stesønnen min er en naturlig del av familien. Jeg syns jeg burde ha noe å si i denne saken....
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Eksn her også ville at min samboer skulle spleise på PS3 til jul, men han sa at jeg hadde planer for gave til han..så den fikk hun kjøpe selv. For både jeg og han har særkulsbarn, og jeg kjøper omtrent lik sum til alle sammen for at det skal bli rett. Er jo greit å spleise er ikke det..men når man har allerede fått tak i gave som koster 800kr, så burde han sagt av vi har allerede kjøpt gave vi. Vist dere spleiser så bør jo deres fellese barn få like dyr gave da. Jeg er litt sånn ting skal være rettferdig.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er biomor selv, men helt enig med deg i at har dere allerede ordnet gave (og lego + fiskesnelle er etter min mening kjempefine gaver i forhold til Nintendo) så får mor selv stå for Nintendoen. Det er sikkert noen andre som kan være med og spleise på den. Her i gården har far til barnet kjøpt Nintendo DS i feriegave (!!!) til sønnen vår på 5 år, noe han utmerket godt visste jeg hadde tenkt å kjøpe til ham til jul, for å utsette det lengst mulig, (gutten har ønsket seg det lenge men jeg er ikke så begeistret for spilling for så små barn) -Så jeg er så sint selv over manglende samarbeid mht gaver at det nesten er litt lettelse å lese om at andre også irriterer seg :-D Han ringte meg forøvrig spesifikt for å fortelle om det og unnskyldte seg med at det var "et impulskjøp" men hvem kjøper en feriegave til over 1000 kr på impuls? Blir så oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #6 Skrevet 17. juli 2008 Ja, enig i at det er irriterende med manglende samarbeid, uansett hvilken vei det går... Vi har prøvd med sånn spleising, vi prøvde også å sende julegavene bortover men da fikk vi aldri se de, han fikk ikke lov å ta de med, og ikke vet vi hva han fikk.. skal ikke være enkelt nei... HI
Anonym bruker Skrevet 17. juli 2008 #7 Skrevet 17. juli 2008 Jege r personlig i mot slike gaver som gjør at barnet blir alene og i sin egen verden :-) Så 7 år og DS, syns jeg er for tidlig. Det må da være mye hyggeligere for ham å eventuelt kjøpe litt mer til fiske utstyret, eller et hjemmelaget gavkort der det står at far og sønn skal på en overnattingsfisketur med papp til høsten :-) Men det er meg, da.
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #8 Skrevet 19. juli 2008 jeg hadde gått ut å kjøpt noe stort dyrt og flott i bursdagsgave til 2 åringen også. bare ignorert det dere var blitt enige om. og blir det kommentarer så svarer du at du trodde nå faktisk det var det nivået der dere hadde lagt dere på. når gutten ikke er 2 år enda så har han kanskje ikke sånne seilebaner eller lekehus til hagen? de er for rundt tusenlappen poå toysrus, ellers er disser og vippedisser rimelig populært også. kommer jo an på hvor dere bor, men disse traktorene er jo også populære. seilebaner og lekehus/telt kan en jo bruke innendørs også, det er mye fint, haba har fine ridder telt til innebruk om dere ikke har hage. 2 års alderen er jo alderen for mange fine leker og det meste er gøy, så kos deg :-) du kan jo gå langt over halve nintendoen også, for det er tross alt for å få igjennom et poeng om at en driter ikkke bare i det en har planlagt med kona si fordi eksen vil noe annet. vær barnslig og du har god grunn til åvære sur. la ha få vite det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå