Pysjen Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Hvor lenge var dere på sykehuset etterpå? Jeg skal ha KS denne gangen og lurer fælt på hvor fort jeg kan reise hjem. Hater å være på sykehus og har et ønske om å komme meg fort hjem, men jeg har aldri blitt mageopperert før så aner ikke hva jeg går til.
Dægern døtte Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Tror det vanlige er 4 døgn, jeg ville dra etter 3 døgn og det var helt i orden. Jeg hadde ikke noen komplikasjoner og følte meg i fin form da. Dette er 7 år siden, så kanskje forandret seg dette, men du må nok regne med å ligge der lenger enn hvis du skulle født vaginalt. Det er jo tross alt en ganske stor operasjon du skal igjennom! Lykke til:-)
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Hei. Jeg lå fra søndags kveld til torsdags morgen med haste-ks. Da ba jeg på mine knær om å bli skrevet ut. Fikk etter mye tvil reise hjem, men måtte tilbake på mandagen for en sjekk. Skal ha planlagt snitt denne gangen, så vet ikke helt hva normalen er. Skal på sånn info-møte noen dager før ks, så får vel vite det da. Men, man skal jo ha sprøyter hver dag i 5 (?) dager så man må vel ligge i 5 dager. Huff, er ikke helt sikker.
junijente fikk julijente Skrevet 16. juli 2008 #4 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har akkurat hatt haste-ks. Da ble jeg liggende på sykehuset i 8 dager. Ble lagt inn med vannavgang onsdag kveld, og keisersnittet ble tatt torsdag morgen. Neste fredag fikk vi dra hjem igjen. Nå skal det sies at vi ble så lenge fordi jenta vår var prematur (jeg var 35+6) og dysmatur (veide 1920 gram), så det var pga henne vi ble så lenge. På sykehuset sa de at vanlig liggetid ved ks er ca 4-5 døgn. Som nevnt over her skal du ha sprøyte i 4 eller 5 dager etterpå (i alle fall ved haste-ks), så det er nok praktisk å ligge på sykehuset i disse dagene. Før fødselen grudde jeg meg mest til å ligge på sykehuset, men er faktisk glad for at vi fikk såpass langt opphold, selv om jeg var klar for å dra hjem tidligere om veslejenta hadde vært klar for det.
Nick2011 Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Hei! I 2006 hadde jeg haste KS på en tirsdag og ble sendt hjem fredag. Så det kommer ann på formen. Den siste sprøyten fikk jeg med hjem for å sette den selv på lørdagen. Så det kommer alt ann på hvordan form du er i. Jeg skulle gjerne selv ha ligget et døgn til, men de syns formen min var bra så da ville de at jeg skulle reise etter 3 døgn. Men det er kanskje forskjell fra sykehus til sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå