Gå til innhold

Mammaklær og beliggenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har diskutert litt jeg og mine søstre om å starte opp en butikk som utelukkende fokuserer og selger klær til den vordende mor.

Her i området er det så og si umulig å reise noe sted for å handle klær bortsett fra nettbutikkene eller til storbyene. Det er likevel mange gravide. Det ser ut til at de som har forsøkt seg på å selge mammaklær ikke får det til, men jeg er usikker på hvorfor. Det jeg lurer på er: Hvor viktig er det at butikken ligger akkurat i en bykjerne? Ville du reist for å handle mammatøy dersom du måtte kjørt i 10 minutter ekstra og det ikke fantes "mange" butikker rundt? Jeg er sånn at hvis jeg skal ut for å se på noe spesielt, så gir jeg nesten litt blaffen i hvor jeg reiser.

Grunnen til at jeg spør om dette er at det gjerne er lavere husleie og større lokaler å få tak i hvis man ikke er i bykjernene. Da vil det også være lettere å lage til ekstra"service" til gravide, ammende og andre.

Noen meninger om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei : ) Flott ide!!

Jeg bor i Oslo, men selv her er utvalget så som så. Det nå bare HM som selger mammaklær til en normal pris (Lindex slutter med mammaklær nå og har masse salg for å selg ut ). Så om jeg kunne reist 10 eller 30 minutter til en plass med mye mamma klær og god persnlig service og i tillegg ikke alt for dyrt hadde jeg ikke vært i tvil!!!

Dere kunne kanskje også ha litt ammetopper, pene kosedresser til sykehuset og de første dagene hjemme etter fødsel, nattkjoler og morgen kåper. Gode strekk merke kremer, bryst vorte kremer o.l.

Uansett,lykke til: )

Skrevet

Kommer litt ann på pris... Ser jo mest etter ammeklær for tida, og synes det er det er for mye å betale 400kr for en t-shorte...

Men å kjøre 10min ut av byen betyr ingeting... -Egentlig bedre enn i sentrum hvis det er ok å parkere ;-)

Skrevet

God idé å også selge diverse kremer og kanskje også litt babytøy (for nyfødte) og kanskje tøybleier, gulpekluger osv. på en slik butikk. Dersom man allerede har kjørt et stykke kan det være man like godt handler det meste der man er! Tror i hvert fall jeg hadde satt pris på det!

Hadde ikke gjort meg noe å kjøre et stykke så lenge jeg vet at utvalget er bra! Jeg bor i Oslo jeg også, og selv om vi har noen mammabutikker her (Svangerskapet, Den kule mage bl.a.) så kunne jeg mer enn gjerne kjørt et lite stykke hvis jeg visste utvalget var bra og prisene ikke helt på jorde!

Skrevet

Mammahuset i Moss, driver butikk. De selger mammaklær, ammeklær og babyklær. Men de har også nettbutikk for å kunne overleve. Da ligger lageret og butikken i samme bygg. Å da kan de ansatte pakke varer når det er stille i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...