Gå til innhold

Bulimi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har spiseforstyrrelser i voksen alder og kan gi meg råd? Jeg har en søster som i en alder av 35 har fått bulimi. Hun er ikke noe slankehysteriker, så det virker som det er andre ting som er grunnleggende gale i forhold til bulimien.

Andre som har hatt bulimi i godt voksen alder og har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde bulimi en kort periode i ungdomstida. Etter at jeg fikk barn og fødselsdepresjon slet jeg med anorexi. Blandet med bulimi i ett års tid... Har klart å stoppe med å kaste opp nå. Men det var ikke lett... Det er så vanskelig å gi noen generelle råd når det gjelder spiseforstyrrelser, for det er så individuelt hvordan det oppleves. Det er ingen lett vei ut av det. Det er noe man må jobbe med selv, og finne sin egen måte å komme seg ut av det. En spiseforstyrrelse er jo som regel et tegn på at man ikke har det så bra.

"Det er viktig at ingen "tar" spiseforstyrrelsen fra deg. Du må selv kjenne når du er klar for å lære å løse problemene dine på en konstruktiv måte. Det er lite hensiktsmessig å ta svømmevesten fra noen som er i ferd med å drukne, fordi nettopp da trengs den. Men når en er kommet i sikkerhet er det ok å legge fra seg svømmeveste".

Dette er hentet fra et hefte om spiseforstyrrelser fra IKS. Kom bare til å tenke på disse setningene. Synes det gir et godt bilde av hva en spiseforstyrrelse kan handel om...

Kjenner du søsteren din godt, og hva hun sliter med? Kanskje hun hadde hatt utbytte av å snakke med en psykolog? Jeg fikk noen tabletter av psykologen min som heter Fontex. De blir brukt i behandling av bulimi.

Ellers så vil jeg anbefale IKS sin hjemmeside. De kan du også ringe og prate med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...