♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Når begynner dere å ta testene? Så tråden lenger ned om tidlig EL. Er det noen av dere som begynner å teste så tidlig ? Dag 5? Jeg er på dag 5 i dag og hadde ikke tenkt å begynne før dag 10, men nå lurere jeg på om jeg må sjekke om EL kan komme tidligere enn jeg tror? Er tidlig EL vanlig?
Kul(e)Mage Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 Hei, Henger meg på denne jeg for dette lurer jeg også litt på. Er i 2pp nå og litt usikker på når jeg har EL. Har testet siden dag 12. Er nå på dag 18 og ingen tegn til EL. Så lurer også på om jeg begynte å teste for sent - eller om jeg rett og slett har veldig sen EL. Ikke lett dette her! Så til dere mer erfaren der ute - er tidlig/sen EL vanlig? PS: ikke meningen å kuppe tråden din:)
annie74 Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Hei, når du skal begynne å teste avhenger av hvor lange sykluser du har. Har du 21 dager, start å test dag 5 Har du 22 dager, start å test dag 6 Har du 23 dager, start å test dag 7 osv... Test hver ettermiddag til du har fått positiv test. Fortsett å test til den er blitt negativ igjen. Da vet du egget har sluppet. Lykke til!
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2008 Ja, jeg vet jo at man skal begynne å teste på de dagene du har skrevet opp. (Står på EL-testene) Men det jeg lurte på er mer om hvor vanlig det er med tidligere EL selv om syklusen er på ca 28 dager. Vet noen?
annie74 Skrevet 16. juli 2008 #5 Skrevet 16. juli 2008 Beklager, selvfølgelig. Leste visst ikke spørsmålet skikkelig. Hvor vanlig det er aner jeg ikke...
Seeya Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Jeg har de to siste syklusene testet hver eneste dag uten blødning. Dette pga hyppige blødninger etter pille slutt, og at jeg ikke ante om jeg hadde EL. Vrika nesten som om jeg hadde sykluser på godt under 20 dager, men denne perioden fikk jeg min første poisitve test på dag 16, og fikk positiv dag 17.
Stina.. Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 EL kan nok variere veldig fra kvinne til kvinne.. det vanligste er nok mellom dag 10-15, selv testet jeg til jeg ble blå fra dag 8-17, holdt på å bli sprø,tok derfor å testet hver dag etter siste blødningsdag..og hadde EL dag 20!!?! Ikke lett dette:o/ Lykke til med testingen!!
Studinen88 m/ gutt i magen ♥ Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Nei, testing etter el er ikke lett! Lengden på syklusene varierer fra kvinne til kvinne og ofte fra syklus til syklus for den samme kvinnen. Men, det som ikke forandrer seg, det er at man har ikm/tr ganske akkurat 14-15 DPO (dager etter el). Så det hele kommer an på hvor lang tid det tar før man har el. Har man el på dag 5 i syklusen, har man en svært kort syklus, og kan forvente mens på dag 19/20. Hele grunnen til at jeg startet med testing etter el var for å finne ikm/trdatoen. Ikke at dette har hjulpet meg noe veldig, men likevel. Noen har veldig regelmessige sykluser, andre ikke. Noen har uregelmessige sykluser hele livet, for andre går det i bølgedaler osv. Så ja, du kan ha el tidligere enn du tror, men da blir du nok også "overrasket" av et tidlig tantebesøk (eller aller helst ikke så klart! *krysse fingrene for at du ikke får noe besøk av ho på minimum ni måneder ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå