Gå til innhold

Tips mot halsbrann?

Ida - mamma til 2 søte små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått så voldsom halsbrann. Noen som har noen tips for hva jeg kan gjøre mot dette? Orker ikke tanken på de Link tablettene, de smaker frufullt!

Er halsbrann forøvrig et vanlig symptom? Er 6+3 idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes jo ut som en god løsning, lovehearts er jo kjempegodt! Og jeg mente selvfølgelig at Link smaker "grufullt";-) !

Skrevet

gaviscon..tror jeg de heter de jeg bruker..

var plaga på slutten sist..men nå har jeg det allerede.. (8+4)

Gjest leelu25- Tobias2/12-06 + 1pp
Skrevet

Flytende gaviscon. Den kan du ha i kjøleskapet og shotte når det står på som verst..

Smaker øyenskygge, men er verdt det!! Reddende engel.

Skrevet

Vaniljeis, banan, mandler, melk, yoghurt....

Jeg sverger til Gaviscon da, tablettene, hadde ikke kommet meg gjennom mine svangerskap uten. På slutten spiste jeg vaniljeis hver kveld også ;-)

Skrevet

Jeg drikker masse melk i løpet av dagen og det gjør underverket.

Uten det er det ikek mulig å sove om natten.

Lovehearts gjør også sitt, men det var før halsbrannen ble så utrolig inntens.

Skrevet

Frutin, tror jeg det hette, kjøpte det på helsekost. Tabletter som smakte godt, og som hjalp!

Skrevet

titralac. kjøpes på apotek. det eneste som hjalp meg ihvertfall. her var det så ille at det etset sår nederst i røret og det sved så jeg ikke kunne spise noe med konsistens på lenge...

fikk en boks titralac av svigermor og jeg hadde aldri halsbrann igjen... når jeg kjente det kom tok jeg to og da forsvant det med engang. (jeg synes det funker best om man tygger og suger litt på dem før man svelger. smaker peppermynte eller noe sånt. om man svelger de hele tar det lenger tid før de virker)

hadde jeg allerede fått halsbrann tok jeg 4 tabletter. har relativt lang vikning også. hvertfall 12timer. også er det en dagsdose på 20stk.

lovehearts har kun kortvarig virkning(og tar knekken på tenna dine samtidig dersom du spiser det hele tiden...) og på noen kan det ha motsatt virkning. samme med banan og melk også.

ellers har det kommet mye syrenøytraliserende på markedet i det siste. spør og prøv deg litt frem.

Skrevet

rå potet gjorde underverket på meg. er jo ikkje godt, men hjalp veldig mot halsbrann:)

Skrevet

Et glass melk og en ekstra pute under hodet gjør underverker for nattesøvnen min, men jeg er nok ikke av de som er hardest rammet..

Skrevet

Bare vær nøye med å spørre fagfolk før du tar medisiner mot det.. Ifølge faramsøyten på apoteket jeg bruker er det bare Gaviscon som er "tillatt" for gravide. Skal du ha noen andre medisiner må det godkjennes av lege først sa hun, selv om de er reseptfrie er de ikke anbefalt for gravide... Men Gaviscon holdt for meg da, trengte ikke noe strekere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...