Solveig- Skrevet 16. juli 2008 #1 Skrevet 16. juli 2008 Jeg vet at sex er et must. Men hva mer skal jeg gjøre? Tenker på hva man bør ta av kosttilskudd for eksempel. Skal man spise noe spesiell mat, eller unngå noe spesielt? Vil jo gjøre alt for at det skal bli en frisk og fin unge
Tweak Skrevet 16. juli 2008 #2 Skrevet 16. juli 2008 En av de viktigeste kosttilskuddsrådene er å spise folat/folsyre, som skal forhindre ryggmargsbrokk hos fosteret. Det er bare å begynne å ta før en begynnner selve prøvingen. En skal nemlig helst ha spist folat i 3 mnd før befruktning, men det gjør ingen skade og noe forskning tyder på at det kan forhindre prematur fødsel om kvinnen tar folat i ett år før befruktning. Så bare begynn! :-) Og spis til du er minimum 12 uker på vei. Og så er det jo viktig at en holder seg unna røyk, dersom en er røyker, men det er jo et generelt helseråd uansett. Omega-3 fettsyren DHA er utrolig viktig for utviklingen av fosterets hjerne, så sørg for at du ikke mangler omega-3 i kroppen ved å ta trankapsler. Mange holder seg unna alkohol mellom eggløsning og forventet (men uønsket) mens (ikm), og noen drikker ikke i det hele tatt. Dette velger du selv, men tommelfingerregelen er at en skal kunne leve som normalt. Det finnes en tipsliste inne på bli gravid forumet, du kan lese mer utfyllende der! Og i tillegg kan du lese mer om syklus og eggløsning (for å finne de dagene det er strategisk riktig å ha sex, he he!) på http://www.pernille.info
Navychick Skrevet 20. juli 2008 #3 Skrevet 20. juli 2008 Hei:) Jeg tar noe som de selger på apoteket som heter gravid. De anbefaler dette når du planlegger og i 1 trimester. De inneholder alt det lille xtra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå