Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Var en spontan abort. Og vi hoppet rett på, og ble gravide tvert.
Northernlights Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Spør du om barnet evt ble behold? Jeg ble gravid tvert etter en SA. Barnet var veldig velkomment og ønsket. Hun fylte 20 år denne mnd =o) Fine jenta..
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Ja det jeg spør om ...Og jeg mener prov abort... HI
Northernlights Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Ærlig talt forstår jeg ikke at man ikke er ekstra,ekstra forsiktig etter en provosert abort, sånn at man unngår å måtte gå igjennom et nytt vanskelig valg.
Northernlights Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er ikke 6-barnsmor for ingenting ;o)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Det er man jo ,men noen blir gravid bare man blir sett på. Jeg feks kan ikke bruke noe form for prev bortsett fra komdom og blir gravid bare typen ser på meg .Og komdomer kan sprekke og da er uhellet skjedd. Og eneste sikre metoden da er jo avhold ,men det er ikke aktuelt for noen av oss...
Kjukka Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 Du vet at det kan være mange årsaker til en prov. abort, Northernlights? F.eks misdannelser hos fosteret osv. Det trenger ikke å være at man ikke ønska å være gravid akkurat da...
Northernlights Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Jada, kjære vene.Men det var ikke det jeg mente. Jeg er ikke født i går. Hvis man nettopp har gått igjennom en abort, uansett grunn, og så blir gravid igjen; Tar man abort igjen? Eller tar man imot barnet? Hva om det skjer om 2 mnd igjen? Er det greit å bruke abort som prevansjon,da?
Kjukka Skrevet 15. juli 2008 #14 Skrevet 15. juli 2008 Nå spurte jo HI om hva man gjorde om man ble gravid rett etter en abort... hun er jo allerede gravid, og da er det litt vanskelig å være ekstra ekstra forsiktig, når "skaden" allerede har skjedd... var bare da!
Northernlights Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 Nå er jeg ikke sikker på om hun ER gravid, eller om det bare er et generelt spørsmål. Da er det jo opp til henne hva hun vil gjøre. Selvbestemt betyr at man bestemmer selv. HI; hadde det skjedd med meg, hadde jeg beholdt. Vært i vanskelige, "gravide" situasjoner som virket totalt uvirkelige og vanskelige, men det gikk bra likevel. Jeg vet en abort er en vond ting å gå igjennom, og veldig få takler 2 på røde rappen. Det tror jeg virkelig.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #17 Skrevet 15. juli 2008 Begynn å bruke både kondom og sæddrepende middel, pluss pessar. Da tenker jeg det blir trygt.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #18 Skrevet 15. juli 2008 Du som bare kan bruke gummi, bruk to tynne på en gang, det gjør jeg og sex er kjempedeilig for det, falktisk bedre siden man er trygg. Tåler ikke hormoner eller spiral, men ikke fy om jeg vil bli gravid bare p.ga...t kondomet sprekker,. Vi ska ha et tredje barn, men ikke enda, dersom vi er heldig og får et barn til skal mannen sterilisere seg etterpå.
Kjukka Skrevet 15. juli 2008 #19 Skrevet 15. juli 2008 To kondomer? Du vet at det faktisk er større risiko for at begge sprekker, enn at en sprekker når du bruker de slik de er foreskrevet. Er absolutt ikke anbefalt å bruke to kondomer samtidig.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #20 Skrevet 15. juli 2008 Det produseres ikke pessar lenger og det er visst ingen som bruker det lenger heller sa de til meg på sykehuset og jeg var hos en spesialist på sykehuset.!(for jeg kunne godt tenkt meg og begynne med pessar)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå