Gå til innhold

GOD BARNEVOGN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har noen bra tips på GODE barnevogner?? Liker godt de med 3 hjul, men har jobbet i barnehage der vi hadde flere slike, og så titt og ofte at de veltet bakover for den minste ting!!!! Dette er jo skummelt!! Også hørt at de vognene med stillbart håndtak ikke er å anbefale...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med sønnen min som nå er 2,5 år, hadde jeg først en teutonia mistral (4-hjul) som kan stilles i begge retninger og er lett og grei, men jeg byttet den ut når sønnen min var 8 mnd. Jeg triller en del i byen og syns den var litt tung å manøvrere. Så jeg byttet til One Tree Hill Urban Jungle (3-hjul), og er kjempefornøyd!!!

På den kan man låse forhjulet slik at det går bra å trille i skog og mark eller ha det svingbart, den er superlett og kan trilles med bare en hånd. Lett å slå sammen, også veier den bare 9 kg. Jeg har aldri opplevd at den tipper lett, bortsett fra hvis man henger tunge ting på håndtaket og ungen står i vognen, men da burde man uansett være tilstede.

Men det er lurt å tenke på hvilke behov du har.. Hvor kommer du til å trille mest?!? Skal du ha den mye ut og inn av bil??

Skrevet

Vi begynte med en Emmaljunga Egde Duo Combi til datteren vår (som er 19mnd) Det er en utrolig god vogn, men den er nok litt tung hvis du skal inn og ut av bil. Hun er født i desember og da var det helt genialt på glatt føre. Ingen fare for at den skal velte... :-) Dessuten er bagen stor og god. Da hun var 8-9 mnd var det ikke snakk om å ligge i vognen mer og da skiftet vi over til sittedelen.

På denne tiden bodde vi i Oslo og brukte aldri bil så da var vi super fornøyde. Nå har vi flyttet og er mer avhengig av bil, og derfor har vi kjøpt en Quinny Speedi. Den er vi også veldig fornøyde med og lille jenta elsker å sitte i den. (Tre hjul, luftfyllte dekk, forhjulet kan dreie 360 grader men også låses.) Kan lett legges sammen og bak i Golfen vår (som ikke har så alt for stort bagasjerom...)

Skrevet

Jeg har en emmaljunga duo etter jenta mi, men er ikke fornøyd med den. Den er så stor og tung med masse småfeil som irriterer meg utrolig mye. Drømmevogna mi er nå en TFK joggster twister. Det er en 3 hjuling som er stor når den er oppslått og som blir veldig liten når den slås sammen. Har hørt veldig mange skryte av den. Til og med mannen min liker den pga at den har skivebrems...;) Du kan jo sjekke den ut?:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...