aikipia Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Har en stor gutt her, på 3 mnd, han veier 8,7 kg...virker som om han ikke er helt fornøyd med kun mm....men man kan vel ikke begynne med grøt før han er i allefall 4 mnd....?
~sjiraff~ Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Har en gutt som blir 5 mnd på mandag. Tipper han er rundt 9 kg nå (8,5 i midten av juni), og jeg har kjøpt inn grøt i dag. Har ammet hele natta siste halvannen uke og han spiser også oftere på dagtid enn hva han gjorde før. Men stoppet første prøvesmaking i dag pga eksemutbrudd. Tenkte å vente til det har roet seg litt igjen. Hvorfor tror du at han ikke er fornøyd med mm?
aikipia Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 Han har sluttet å sove hele natten, som han har gjort siden han var 4 uker...han sutrer veldig mye på dagen, er kun fornøyd i ca en halvtime etter mat...han har jo vektøkning, men virker ikke fornøyd....mulig han bare en urolig av andre grunner....
Banshee Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Tuppa her var 3,5mnd når hun begynte å få grøt.
~sjiraff~ Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Det er veldig vanlig at ting endrer seg rundt tre mnd alder. Husker snuppa mi endret hele sovemønsteret og ble sutrete på den tiden. Jeg trodde det var pga vaksinen, men har senere hørt at det er vanlig at det skjer noe rundt den tiden. Det kan også være økedøgn. Det er også vanlig å tro at man har for lite melk da babyen er tre mnd for da stabiliserer produksjonen seg i flg helsesøster her. Men da det er sagt så kjenner du babyen din mye bedre enn oss andre her inne, og om han er sulten så er det sikkert lurt å vurdere mer mat på en eller annen måte. Men jeg hadde hvertfall ventet til babyen var 4 mnd eller snakket med helsesøster om du skal begynne før det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå