Gå til innhold

Hva sier barna deres? Antall ord i forhold til alder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her og skriver ned hvilke ord jeg kommer på tuppa sier og har kommet til 47 ord som jeg kommer på i øyeblikket. Hun er 19 mnder.

Er det bra eller ganske gjennomsnittelig egentlig? Har ikke anelse jeg, hun er min første :)

Sier små setninger med alt fra to til fire ord her og der iløpet av dagen.

Men jeg syns hun er litt flink da, hun sier krokodille og helikopter. ble litt imponert jeg da *ler*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

11 mnd, sier "bababababa"

Faren hans mener det er "Baba" (som betyr pappa på hans morsmål" )

Mannfolk;-P

Skrevet

Hehehe, ja selvfølgelig er det pappa ;)

Skrevet

Det høres mye ut, hun er kjempeflink:-)

Min sønn er 18 mnd og sier særdeles lite. Storesøsteren var utrolig raskt ute med språk så jeg syns han er skikkelig treg, hehe:-)

Skrevet

Jeg vet ikke om det bare er en myte, men noen hevder at jenter er tidligere ute språklig enn gutter...

Skrevet

Åh, takk! Jeg finjusterer antall ord til 56 foreløbig, sitter og tenker nå om det er noe jeg har glemt av.

Jeg syns jo seff hun er verdens flinkeste ;P

Hehe, det blir vel fort litt slik når en har sammenligningsgrunnlag :P

Skrevet

Akkurat nå, har jeg ikke peiling. Det eksploderte her når han ble 2 år. Det er nå 2 mnd. siden. Han snakker i lange setninger nå og han skravler i ett fra han står opp til han legger seg (mor blir litt sliten i hodet....hehe)

Kommer mange nye ord hver dag, så vanskelig å holde følge med hvor mange nå.

Skrevet

Hehe, 8 mnd og to "ord." Mamamama og papapapa. Egentlig var det første som kunne tolkes som et ord "djitt," (dritt) men satser på at det var en tilfeldighet...

Skrevet

Snuppa her er 1 år om to uker og sier vel ca. 11-12 ord, å det kommer nye omtrent hver dag. Det er morro å følge med på. Hun klarer å si setninger på to ord og, men de er ganske like hver gang da:-p Type bovov dæ(altså vovvov der).

Skrevet

11 1/2 mnd og ingen ord. Han babler i vei med mamamama og bababababa og litt annet babbel, men han bruker ikke noe av det bevisst, altså ikke sånn at han kaller meg for mamama og pappa'n for bababa, der går det om hverandre;) Synes jenta di høres veldig flink ut jeg, da!

Skrevet

Renathe er 11 mnd den 24 denne mnd. Hun sier :

Mamma

pappa

Tori (storesøster victoria)

borte

titt tei

hei

hadet

natta

Nathe(renathe)

bebi

bade

der

min

kose

snorkelyd (pappa sover)

mat

det er vel det hun sier nå. moro:)

Skrevet

Jeg trenger ikke skrive ned;-)

Sønnen min er 18 mnd og sier 2 ord;-) Tror han er litt treg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...