Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er å prøve å åpne livmortappen med fingrene. Det er ganske ubehagelig, synes jeg, men vel verdt det når man når termin og ingenting har skjedd der nede. Da jeg gikk emd 1 cm åpning i ukesvis med forrigemann, gjorde de dette på meg et par ganger for å få litt fortgang i sakene.

Skrevet

Ja det er når en lege/jordmor putter et par fingre opp og dyttervog røsker i livmoråpningen/tøyer den ut for å få fart på sakene..

Det gjør j*vlig vondt, da... så spørs om jeg ville gjort det igjen, man har liksom vondt nok når man skal føde om man ikke skal måtte oppleve å bli røsket i på forhånd også. Men ja, som nevnt over her, er man rundt termin eller over, og ikke noe skjer, da kan det ihvertfall være en effektiv måte å få igang ting på..

(Det gjorde susen hos meg, ihvertfall, jenta mi ble født halvannen time etter at jeg var og ble strippet hos fødselslege i forrige svanerskap..)

Skrevet

de har jo forklart hva det er, de over her, men jeg vil bare si at på meg gjorde det ikke vondt i det hele tatt. hun stusset litt hun legen som gjorde det, så det er nok vanlig at det er litt ubehaglig, men har hørt om flere som ikke synes det gjør vondt. :) Bare sånn tilefelle du skal det, så trenger det ikke være så galt...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...