Gå til innhold

Trenger litt oppmuntring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært plaget med ammingen helt siden start. Men sopp som aldri forsvant, og gjorde att det var smertefullt og amme! Legen min sa jeg bare måtte bite tenna sammen, men da hadde jeg allerede gitt en del mme pga smerten og mistet mye melk. Og sånn gikk det bare nedover. Er så stressende når babyen skriker fordi det er lite melk og det er treig utdrivning. Og i starten hadde hun mye kolikksmerter, så det var vanskelig og legge henne til puppen i det store og hele- så ja, vi valgte en lett løsning med flaske. Da viste jeg att hun ble god og mett, å jeg kunne slappe litt mere av med skrikingen og vite att det ikke var pga sult allefall!

Det ble en del "småsuper" av mm og fordi hun hadde så vondt, så magen aldri fikk ro og fre. (råd ifra kiropraktor om fulle måltid med noen times mellomrom.)

Så nå blir det mme på dagtid, og mm på natten. Det funker såå bra! :-)

Men føler jeg må forklare meg for alle, og så ska alle fortelle meg att mm er det beste for babyen min. Blir litt såret av det og føler meg "lat" på en måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenk ikke slik. Du vet sannheten, og det er det som teller:) Det er du som har hatt og har hverdagen, ikke alle andre:)

Og latskap er hvertfall ikke flasker! All kokingen og varmingen, og å huske å ta med osv osv. Jeg har hatt et flaskebarn og et puppbarn, så jeg vet forskjellen:)

Skrevet

IKKE tenkt på det!! du trenger ikke å forklare til noen hvorfor barnet får mme på dagen, er ikke det bedre enn at barnet skal vært sulten og må ligge inn til puppen din hele tiden?? nei bare fortsett som du gjør, du gjør det som er best for deg og barnet ditt :) ikke hør på alle andre uansett hva du gjør så er det alltid feil hos noen!

Skrevet

Skjønner deg utrolig godt jeg. Syns ammepresset som er her til lands blir litt vel til tider. Jeg selv har to barn og med nr 2 fikk jeg ikke til og amme pga Kiss problematikk. Jeg ble stresset og til slutt endte det med mme for å hvertfall vite at babyen ble mett, slik at jeg kunne utelukke et problem.

Så jeg syns du skal gjøre det som er best for dere og helheten og ikke tenke så mye på hva andre rundt deg sier. Synd det skal være sånn at vi skal slite med dårlig samvittighet på toppen av det hele.

Lykke til videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...