chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg var med jordmor for 14 dager siden og leverte urinprøve, da var det spor av proteineri urinen (0-1) står det i papirene mine, ellers alt bra. Så var jeg med legen på lørdag og fikk påvist UVI men er usikker på om han sa det var +1 på proteiner eller om det ikke var noe der, klarte ikke huske alt han sa og han var dansk..hehe... Var med legen mandag fordi medisinen gjør meg så vanvittig dårlig, var fortsatt svimmel og kvalm osv... BT på 105/45 noe jeg synest er lavt, tok noen jern prøver som jeg ikke har fått svar på enda og urinprøven var +1 på proteiner. Jeg har i dag fått hodepine, som har vart hele dagen, fryktelig tørst og sover stort sett hele tiden!! Kan kanskje være pencilinen jeg tar som gjør dette, men blir litt skeptisk. For hun legen sa "det her vertfall ikke vert stigning i utslag på urin siden du var hos jordmor" neida sa jeg og var helt i ørska så jeg vet vel ikke helt hva hun snakket om.. Men det har jo vert økning om det var fra 0-1 også +1 Kan kanskje være pencilinen som gjør at det ikke gor skikkelig utslag? Kan det være mer enn +1 og kan det være tegn på andre ting selv om BT er "fint" Tenkte jeg skulle levere ny prøve på fredag, jeg er ferdig med medisin onsdag og da må det vel evt vise på prøve på fredag?... Åh.. så jeg gleder meg til tuppa har komt ut og jeg kan slippe å bekymre meg mer over denne kroppen min!!!
Santi og gjengen Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Kan desverre ikke gi mange gode råd, lurer litt på det samme. Har proteiner i urinen, hovne ben, føler meg elendig. Men blodtrykket er på 100/60 så det er jo lavt nok. Føler som deg, gleder meg vanvittig til tulla kommer ut og kroppen blir min igjen. Er så mye å bekymre seg for, og så mange vondter og plager og store spørsmål. Har du en ok jordmor så ville jeg ringt henne imorgen og spurt om det du lurer på. Vet at det er mange her som kvier seg for å ringe føden og spørre om ting, men det går jo an å ringe føden på et annet sykehus enn det du skal føde på hvis det føles lettere? ;-) Håper det går fremover med deg og at ting ordner seg. (Når er det du har termin?)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2008 Hei og takker for svar santi...=) Er 33 fullgådde uker i morgen, så jeg har termin 7/9 men blir KS alt fra 26/8-1/9 en gang. Jordmoren har gått ut i ferie men de har "vakttelefon da" men uansett så ringer jeg en kvan plass i morgen tror jeg om ikke jeg blir bedre, sov 10 timer i natt og to på sofa og er så trøtt jeg kan stupe nå.. har vert det hele dagen. Har ingen hevelser, hatt bare svimmelhet, kvalme, skjelvinger, tretthet og nå osgå hodepine. Og urinen slo ut, håper det er noe så enkelt som at jeg er sliten og har lavt jernlager i blodet..=)
Herkules Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Det jeg vet er at om man har UVI så er det +1-4 L som er utslaget på urinprøven Dette er ikke protein om det står +1 P så har du protein, Om det står 0-1 hos jm og +1 hos lege kan det bety det samme. Jeg syns det er rart JM ikke bruker hele tall, trodde det var normalen jeg. (min jm bruker neg om urinen om det er 0 elle 1 L og så bruker hun 0-1 og 1-2 osv på ødem) Pencilinen gjør noe med L i urinen men ikke med P. Ta kontakt med legen når du er så dårlig form, men penicilin kan gjøre en svært slapp. Om du har lavt blodtrykk så er det positivt i forhold til svangerskapsforgiftning . Symptomene på det er høyt bt, ødem og proteiner i urinen.
Asobi Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Kjenner meg igjen her ja. Har fra uke 25 hatt spor av protein i urin og noen ganger +1. BT ligger rundt 110/60. Jeg har fra uke 30 hatt mye ødemer +1-2 og har tatt opp med både lege og jordmor at jeg er bekymret for svangerskapsforgiftning. De har begge sagt at det kan det ikke være fordi BT er lavt og at det kan være andre årsaker til at man får utslag på protein i urin. Kan være forurensning. Nå er jeg 37 +3 og gleder meg masse til å få babyen på fanget. har også bekymret meg masse for at hun ikke skal trives i magen min. Hadde ekstra UL i dag for å få konstantert hodeleie og da sa legen at dette var en jente som hadde det HELT perfekt i magen min. Nå sier jeg det til lmeg selv hele tiden;) Det kan forresten være penisillin som gjør at du er litt slapp. Det er ikke uvanlig det. God bedring!!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2008 Okay, nå hentet jeg papirenen mine og ser på dem. Har P+1 hos jordmor og lege.. på ødem har de skrevet 0-1 for jeg er litt hoven på kveld men lite på dag.. Klarer ikke holde orden på alt dette jeg da. Venter og ser an dagen i morgen og evt fredag, da den sorten pncilin jeg har var den eneste jeg kunne få, og det er siste dagen i dag. Så håper formen kommer seg igjen snart.. i dag har jeg sover ca 14 timer og ligger på soffa nå igjen og har tenkt å sette på en film og kose meg!! er ikke lenge igjen til jeg ikke har tid til det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå