cure193 Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Jeg er nå i min 14 uke. I hele natt og i dag har jeg hatt pulserende hodepine. Jeg var tilslutt så desperat at jeg tok en Ibux, og fikk sove. Jeg vet at man ikke skal benytte smertestillende under svangerskapet, men er det noen som vet om Ibux er verre enn paracet?
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 man skal vel egentlig kun bruke paracet!! ihvertfall det jeg har fått beskjed om... burde ikke ta flere ibux før du har spurt legen...!!
PAVEEL Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 går greit å bruke ibux ennå:-) men i de siste 3 mndene skal man ikke bruke det. ellers er paracet det man anbefaler av smertestillende:-)
PAVEEL Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 oi, jeg tar tilbake det jeg da, men jeg har så tydelig lest på pakken jeg har at det ikke er noe farlig i starten.... men nå når jeg var inne på felleskatalogen sto det noe helt annet. ups. unnskyld.
Lemonia Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Ibux skal man ikke ta, men både paracet og paralgin forte (for de med sterke smerter) er trygt å ta under svangerskapet.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Man bør ikke bruke ibux nei..
Lilja121 Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Man skal ikke ta Ibux, eller andre preparater med ibuprofen. Men for all del, ikke bli stresset over den ene pillen du har tatt. Det er som flere sier her mest skadelig de siste 3 mnd. Ta heller paracet i fremtiden. Barnefar er lege, så har god kilde :-)
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Selvom Ibux er mer effektivt, bør man bruk Paracet når gravid. Mer skånsomt for barnet. Og jeg bruker vanligvis ikke på Paracet for det funker dårlig, men er nok mer følsom nå, for det hjelper for meg.
mortherese=mamma til twins! :) Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Er ingen krise å bruke ibux!!! Jeg fikk anbefalt ibux av en av legene mine, fordi jeg har leddgikt så er det mer effektivt for leddsmertene. De hadde ikke anbefalt det hvis det var farlig! Er kun de 3 siste mnd som man helst skal unngå de, pga økt fare for blødning! Så er ingen grunn til bekymring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå