Ewinth Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Fødte bare noen timer inn i dagen etter termindagen (som var 12/7). Hadde forventet en rask fødsel siden det tok 4,5 timer forrige gang (fra vannavgang til ungen var født), og denne gangen tok det faktisk knapt 2 timer og 45 minutter... Hadde hatt en del kynnere på kvelden, men klokka ett på natta kom det noe som ikke kunne misforstås - det var en ordentlig ri. Etter et par til begynte jeg å ta tida mellom dem og varighet. Det var ca 10 minutter mellom og de varierte i styrke. Det var ubehagelig nok, flere varte i ett minutt. Var en tur på do, og samboeren min våkna da jeg kom tilbake. Han begynte å gjøre seg klar for avreise mens jeg ringte sykehuset og fikk beskjed om å komme utover. De sa jeg ikke måtte nøle med å ringe ambulanse om jeg følte for det, men er glad vi kjørte selv (på tross av at det tar en time). Etter hvert på turen utover ble det bare 3-4 minutter mellom riene, og da jeg kom inn på sykehuset ca klokken tre var det allerede 5 cm åpning! Vannet hadde ikke gått ennå, og jordmora venta litt med det. Jeg fikk tre steriltvannspapler i korsryggen, slik at smertene der ble høvelig borte, men det var så kort tid mellom riene at jeg ikke fikk slappa ordentlig av. Det gikk i ett! Litt før halv fire følte jeg pressetrang, og da jordmor sjekka var det 8 cm åpning. Få rier etterpå var det full åpning og babyen var i ferd med å skru seg ned. I løpet av et lite kvarter - heldigvis med hvilepauser mellom riene - var Nora født og jeg fikk sydd en liten rift. To og et halvt døgn etterpå er vi nå hjemme, og ser fram til å kose oss sammen med resten av familien Masse lykke til alle dere andre!
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 gratulerer:)får helt frysninger..tenker på at d er snart min tur..hjelp
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Gratulerer så mye! Høres ut som en drømmefødsel jo:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå