Førstegangsmamma!! :) Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hei alle sammen! Jeg er 15 uker på vei, men har ingen synlig mage i d hele tatt... Er dette normalt?? Kan så vidt kjenne noe hardt rett over skambeinet når jeg ligger uten klær....men det er ikke mye altså...Ikke en kul liksom, bare hardt. Føler at jeg ikke er gravid siden jeg ikke har eller her hatt noen graviditets plager utenom ømme bryster og ingen mens..??.. Legen tok aldri noen underlivs sjekk på første kontroll. Han bare hørte på hva jeg sa... Han sa at så lenge jeg ikke følte noe var galt, så tok ikke leger en slik sjekk så ofte lenger. De tok en urinprøve, og sa at den viste positivt, og noen blodprøver.. Må jo liksom stole på den da:/ Føler meg litt sånn rådvill! Huff, sikkert bare tull av meg... legen vet vel hva han gjør... Jeg må jo stole på det! Men de fleste her inne sier de har stor og tydelig mage ofte før 15 uker også, men det har ikke jeg:( Er litt kraftig fra før, 1.59 og 69 kilo. Så det er jo en slags liten bilring rundt midjen...men jeg skulle vel ha sett noe til magen/ eller kjent den tydeligere selv uten klær?? Går bare å venter og venter på denne magen!!!!! Please svar meg noen:) Helst alle...hehe.
fnat Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Hei.. det finnes ingen fasitsvar på når man får mage, dette er helt individuelt fra person til person. som andregangsfødednde vises ofte magen fortere enn ved første. Tror ikke du har noen grunn til å bekymre deg, men om du likevel ikke klarer å slappe av kan du jo ringe legen eller jordmor. Slapp helt av, magen kommer tidsnok. lykke til..
Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ikke vær redd, det er så utrolig forskjellig når og hva slags mage man får, så det er sikkert ikke noe galt. En venninne av meg fikk beskjed om at livmoren lå litt bakover i magen og var helt flat til hun var 30 uker på vei. Fikk en liten bue på magen da hun var høygravid og kunne den dagen hun fødte fint skjule magen med en litt vid genser... Noen får også senere mage ved at magen viser seg å være bred og ikke kuleformet (mange som kaller de kuleformede magene guttemager). De fleste får jo en tydelig mage etterhvert, men fosteret er jo fortsatt lite. Men gynekologisk undersøkelse trodde jeg man tok rundt uke 13. Det kan du jo spørre på legekontoret om når de gjør. Er du fortsatt bekymret så gå til en privat gynekolog og ta ul. Koster fra 700-1200 (iallefall her i Oslo).
Babyønske �� Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er 15+5 og har heller ikke noe mage. Kan kjenne livmoren og har vel antydning til "bul" der den er. Ellers er jeg bare oppblåst litt over og rundt navlen, som ikke har noe med graviditetsmage å gjøre i den forstand. Symptomer har jeg også hatt lite av, har merket kvalmen, men langt i fra vært plaget. Så jeg også har tenkt tanken mang en gang at det kanskje ikke er noe. Men nå fikk jeg høre hjertelyd når jeg var 11+0 da, så vet jo at det hvertfall er liv.
Lemonia Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er straks halvveis og har heller ingen mage. Og jeg har vært på flere UL og vet at alt er i orden der inne. :-)
Snoopy m/ spire *Fødeklar* Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Første gang jeg var gravid fikk jeg mage når jeg var rundt uke 21, etter den ordinære ul.. Mens denne gangen har jeg fått mage allerede, og jeg er bare 12+1. Det er ingenting å bekymre seg for, som du ser av svarene over og, så et det forskjell på folk og svangerskap :-)
Mrs. Charming Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er et magemenneske tydeligvis og har god og rund mage i 20 uke! Jeg fikk nesten komplekser helt til jeg gikk inn på minmave.dk og så bilder av ulike mager!
Sola mi:) Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Å, det er så forskjellig... er selv i uke 25, har stor og rund mage, ei venninne er tre uker etter meg og vises ikke på henne i det hele tatt... Som Ms. Charming sier: Gå inn på www.minmave.dk og "følg en mave" el "gravide maver". DER er det MYE forskjellig!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå