rhagx Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 jeg må innrømme at jeg har vært gjennom dette før, men kan ikke huske når jeg kunne merke noe mage sis. Merker dere noe? Jeg er nå 7+3, så det er nok litt tidlig. Men siden det er nr 3 tenkte jeg at jeg ville merke noe annet enn ømme pupper og kvalme, som kommer og går (helst litt mindre de siste dagene), snart. Blir nesten litt bekymret...
line## Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er andregangs og er omtrent 8 uker nå. Dattera mi er 15 mnd. Jeg synes faktisk at magemusklene har begynt å skil fra hverandre litt allerede, og det skjedde MYE senere sist... Men mulig de ikke hadde festet seg ordentlig siden sist...
Collet :) Skrevet 16. juli 2008 #3 Skrevet 16. juli 2008 Det er veldig individuelt og kommer an på hvor harde magemuskler du har. Jo slakkere de er eller jo nært et forrige svangerskap de er, jo fortere blir de slakkere og det kan nok virke som de glir litt fra hverandre med en gang. Alt i kroppen blir jo slappere og klargjort med en gang kroppen er gravid! Jeg føde en jente i 2005 og har alltid trent en del. Med henne fikk jeg mage i uke 17-18, og først da delte magemusklene mine seg, men jeg sluttet å trene de (kun de skrå) i uke 13-14.. I dette svangerskapet er jeg litt spent på når magen kommer. Uansett om magen er trent flat igjen så styrer jo kroppen og livmora litt selv. Jeg vil nok få mage tidligere, og føler nesten at jeg har det nå, for jeg er utrolig oppblåst.. Er bare 5+5 nå! Men jeg trener fram til uke 12 eller til magen kommer og musklene deler seg og så ser jeg.. Håper de er like greie å trene tilbake igjen....!! Jeg vet noen på trening som ikke føler de har "tak" i magemusklene når de har blitt gravide, så det kan vel tyde på at de ikke tar i og holder seg samlet lengre, og disse er tidlig i svangerskapet (men de har gitt beskjed til instr. pga. et roligere program pga. pulsen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå