Gå til innhold

Angst og uro ødelegger for meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 5 år. Ønsker et barn til. Men jeg tror ikke jeg klarer det, sliter mye med uro/ angst og nedstemthet. Prøver å trappe ned på cipralex og lyrica ( noe som hjelper på smerter og psykisk). Syns det er så utrolig sårt og vondt. Vært hos psykolog, mange samtaler. Syns det er så urettferdig:(

Noen tips eller råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aksepter deg selv og situasjonen din. Jobb med deg selv og tillat deg å sørge fordi du ikke kan få flere barn nå. Det kan bli annerledes om noen år.

Skrevet

Uff, hørest ikke lett ut.. Har selv vært bort i både depresjon og panikkangst. Gikk til psykolog men det hjalp ikke meg. Begynte på efexor depot og etter det så jeg endelig mening i livet igjen. Trodde før at jeg aldri kom til å bli mamma, men nå har jeg en gutt som gir meg styrke til å se lyst på dagene. Det som hjelper meg er å virkelig gjøre ting som jeg helst vil unngå (Mye sosiale ting). Hørest rart ut, men etterhvert så føler jeg meg mye sterkere og selvtilliten vokser hver gang. Det kan dale ganske fort, men jeg kommer meg opp igjen.

Et tips er å begynne å trene. Selv om det kan være vanskelig å komme i gang er det utrolig hvordan det kan hjelpe på selvtilliten. Prøv. Det er virkelig verdt det!

Hvordan er situasjonen hjemme? har du en mann som hjelper deg? Kan du være utbrent slik at du er veldig lett mottakelig? P-piller kan jo også være en grunn til depresjoner..

Håper ting ordner seg til slutt og at du får det bedre. Vet hvordan det er å være helt nede. Men det er håp! Du må aldri glemme det. Stå opp imorgen med nytt mot og si til deg selv at det ikke er vits å deppe. Gjør noe for deg selv, hold deg aktiv så du ikke får muligheten til å tenke masse ekle tanker. Dette klarer du!!!!!

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...