Lurvehette Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hvor mange her er den eneste mor, far eller par, som har barn i venneflokken dere omgås? Selv er vi ett slikt par. Inn i blant går det ok, men særlig nå på sommeren merker vi at vi er de eneste med barn. Selv om vi har hatt barn i snart fem år, "glemmer" venner av oss dette. De kan ringe på de mest utrolige tider, og vil ha oss (ikke barna), med på mye rart. Noen har bare kuttet oss ut, fordi vi er blitt for kjedelige.... Men de aller beste vennene, sitter vi heldigvis igjen med:) Hvordan har dere det?
MrsL1 Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er nok den eneste i min venneflokk ja, om du ser bort i fra de på bim treffene da:) hatt elste mann i snart 5 år, og enda kan tlf ringe midt på natten/sent på kvelden, kom dit og dit, vi drikker osv osv, selv nå som jeg er gravid:p Har mange gode venner igjen, som jeg er med både med og uten barn... de som BARE vil være med meg når jeg er uten barn har jeg valgt å kutte ut... blir liksom litt overfladisk når ikke hele livet ditt kan deles med vennene...
råååsa-med gutt og jente:) Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 jepp!!! der beskrev du oss i et nøtteskall!! veldig kjedelig til tider.....som sommer og nyttår f.eks-.....
Må jeg ha nick? *Nr3påvei* Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Har ikke fått slike telefoner på lenge.. Så vi er sikkert kjedelige.. hehe neida..men de fleste av våre venner er ikke så utprega "utemennesker".. og de som er, bor litt for lang unna til at vi kunne slengt oss på en fest.. ;P
mamarama og lille banan Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 vi blir de første med barn i vår venneflokk. de fleste vi omgås der vi bor er fortsatt glade i festing og er single som bare det. heldigvis har mine søsken barn, og min søster bor bare et steinkast unna, så da har vi i hvertfall noen som er i vår situasjon. nå mens jeg er gravid har vi vært ganske flinke til å opprettholde kontakten med de vennene våre, og de synes det er spennende at vi skal bli foreldre. men jeg får ingen telefoner midt på natta, og blir ikke spurt om å være med på byen. nesten litt trist, men jeg hadde sikkert ikke orket å bli med likevel men likevel er det først når lillegutt kommer til verden av vi får se hvordan det blir
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Vi er nok dessverre de eneste med barn i vår venneflokk, og det merkes!!! Vi blir bedt på fester nesten hver helg..."kan ikke bare du eller samboer komme da, kan dere ikke skaffe barnevakt osv osv" Alt er så enkelt for de single partyglade vennene våre... Elsker å være sammen med dem, men det blir litt for mye festing i helgene, spesiellt nå på sommeren arrangerer de båtturer, hytteturer o.l En føler seg litt uttafor iblant, selv om jeg selvfølgelig er fornøyd med vårt stabile familieliv..., :-)
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 slik er det med oss også....De andre i vennekretsen i ikke i nærheten av tanken om barn engang, og vi er allerede gift og venter nr 2 om noen få uker
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Vi også blir førstemann i flokken med barn. Og kommer nok til å være alene om saken i noen år... Veldig spent på hvordan det kommer til å bli. Venninnene mine er veldig søte nå og lurer alltid på hvordan det går osv. Men det er aldri noen invitasjoner til fest lenger. Skal vi være med på noe sosialt så er det stort sett vi som må ta initiativet... Og de gangene jeg har vært der mens de to har sittet og kost seg med rødvin, presterer de å si ting som "jaja, når du bare har født får vi ta en skikkelig fyllekule da vettu!!": Eh-hallo?? Jeg skal da amme... Og dessuten tror jeg kanskje ikke jeg kommer til å være så innmari klar for en fyllekule på det første halve året hvertfall... Blir spennende å se hvordan ting blir etter at mini har kommet ut. Om de tror det bare er å skaffe barnevakt hver helg og bli med på fest eller om invitasjonene kommer til å fortsette og utebli. Vi får trøste oss med at det er nå man finner ut hvem som er ens virkelige venner. De som ikke har tid/lyst fordi man er gravid/har barn er kanskje ikke så mye å samle på?!
Sigyn - 2barnsmor :) Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 vi var de første ganske lenge... og da var det mye mas om aty vi ikke bare kunne ha barnevakt, eller om ikke vi kunne få til å komme på fest eller hit og dit på kafe og slikt... kafe er greit, men ikke så greit når baby ikke er beby lengre, men 2 år og aktiv.... vi har kuttet mange at de vi omgikk før vi fikk barn for de hadde aldri tid til oss med barn, vill bare ha oss med på ting uten barn... når pjokken var nyfødt syntes de det var stas, for da var det snusk og såååå søtt... det gikk fort over og de ville bare ha oss og ikke barnet vårt... da fikk det bare være... man fannt jo ut hvem som er de virkelige vennene våre og hvem vi ikke kunne regne med... nå blir vi de første til å få nr 2, men det blir jo litt anderledes....
Gjest Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 hehe.. jeg føler meg igjen der. nå er jo baby i magen og det husker alle men jeg blir jo invitert med på fester fordet. spesielt sambo. syntes det er greit å være hjemme når jeg ikke kan drikke. orker ikke forholde meg til fulle mennesker. non ganger er sambo litt for flink til å feste og da føler jeg meg svært alene men nå har jeg fått en kusine som bor i samme by som er snart 2 månder på vei. og da er jeg ikke helt alene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå