Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg fatter ikke vitsen. Babyer liker ikke varmen og skal holdes i skyggen. Det blir kluss i rutinene om en ikke er på hotellrommet fra 7 om kvelden. Flyreisen er nok heller ikke så kjekk for de små. Nei,jeg holder meg borte fra syden så lenge barna er små. Andre som tenker det samme?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Misunnelig? Syden er så mangt? Vi dro til Mallorca før den verste varmen kom.Ikke verre der enn her. Vi sitter jo hjemme fra 19 om kvelden, så hvorfor ikkepå hotellrommet? Eller leiligheten med havutsikt som vi valgte da. Litt erfaring med fly/buss osv har alle unger bare godt av, små som store!
BergensBerta*gullgutt* Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Det er heeeelt utrolig, men jammen meg så overlever ikke barn som faktisk blir FØDT OG BOR i spania og syden
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Barn lever over å bli født på ekvator, så tror nok ikke kanariøyene kommer til å ta knekken på din lille skriker unge. Å lage opplevelser sammen er nyttig for store og små, selv om de små ikke husker episoden. Du kan si akkurat det samme om hytteturer (les lange bilturer) osv.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Hvilket land er "syden" ? Finnes ikke noe sted som heter "syden".
trillemamma Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Ja, det lurer jeg også på. Da tenker jeg mest på alt styret med bleieskift og strandliv. Babyer kan jo sove i vognen, så det er ikke noe som bekymrer meg nevneverdig, men det er lite sansynlig at vi reiser til syden før minsten har passert 2-3 år.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 hehe.... tror ikke de tar noe skade av det altså.... enn om du har flere enn et barn da? her har vi en på 5, og en på vei.... neste år blir det syden, det har jeg lovet storebror, da skal han bade på bade lang, i basseng og i havet med bølger! Han gleder seg masse... Tenk da, skal jeg nekte han den gleden i en del år da, fordi vi har mindre barn, og om vi får flere, får ingen ferietur sør over før han er konfirmant han da? Finnes nok værre ting du kan gjøre mot babyen din:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #9 Skrevet 15. juli 2008 Familien består av flere enn babyen ) Alle har godt av litt ferie, sol og sydenliv )
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Vært i syden nå nettopp med en på 21 mnd og en på 7 mnd jeg. Noe jeg kan hjelpe deg med av spørsmål? Vi hadde lite styr i hvertfall!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Er jo ikke alle som har lik rutine når det gjelder legging. Gutten vår f.eks legger seg for natten halv ti. Og det er rutiner som funker for oss. Uansett så tror jeg de fleste foreldre lytter til barnet sitt og gjør som de ville ha gjort hjemme. Vi reiser til syden i august. Gutten vår vil riktignok være 1år da, men tror han vil kose seg. Han elsker og bade. Og vi kommer ikke til og sitte i sola hele dagen. Har reist med fly da gutten min var ca 2uker og 7mnd(ikke til syden). Ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 Enig med HI. Babyer har ingenting i syden å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 men helst burde de vell bare være inne til de var minst året, til nød en KORT biltur på 10 min, og kanskje en liten lur på vognen ute, bare om du sitter å passer på da... ikke om du er inne, det blir for farlig.... Storesøsken har møkkete hender, så de burde holde seg unna babyen, gulvet kan det være støv på, så tryggest i vugge/vogn el... og soresøsken/resten av familien betyr INGEN TING når det er kommet en ny baby, så ALLE får bare fint holde seg hjemme hele sommeren, og drømme om standliv, ungene kan jo leve igjennom alle vennene som opplever noe om sommeren? tar du med babyen ut, KAN det jo hende det blit litt sent en dag, og da er alt gått til helvette vettu...
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #14 Skrevet 15. juli 2008 Kan vel oppleve ting utenom syden. Kan reise på små turer i norge. Har mann en baby så får mann tenke på den først og fremst ja. Trenger ikke å ha babyn oppe fra gulvet om en holder det rent.Og større barn kan godt lære seg å vaske hendene før de tar i en baby ja. HI
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 Hva om bilturene er for lange da? Og baby tar plassen til eldre barn? Målet er å oppnå mest mulig sjallusi da? Når er det rent nok da? Holder det om jeg vasker 3-4 ganger om dagen? Om større barn ikke vasker seg godt nok da? De varme dagen i norge vi har hatt nå, er ikke det litt for varmt? Er jo barnemisshandling med babyer om sommeren da!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #16 Skrevet 15. juli 2008 Man kan vel ikke glemme større unger fordi man har fått baby?! Fint å reise med ammebarn, forda trenger man ikke tenke på diare og annet magevondt. Mange babyer virker også fornøyde på fly. Urent kan det være i Norge også. Støv på hjernen er ikke bra. Dessuten har jeg lest innlegg på innlegg her inne at hvis man kjører turer må man stoppe hver 30 minutt for at babyen skal strekke på ryggen i minst 15 minutter. Tror nok familien blir rimelig irriterte etterhvert...
atsjo Skrevet 15. juli 2008 #17 Skrevet 15. juli 2008 Vi var til kreta i mai med vår da 8mnd gamle baby! Gikk kjempe fint og en fin tur for alle sammen. Han var bare blid og fornøyd og syns alt var kjempe spennende. En reise i norge hadde sikkert vært like spennende for han, men hvorfor ikke dra til kreta når han ikke tar skade av det på noen måte? Er så alt for mange som har negative ting å si om barn å syden. Kan aldri ha prøvd det selv. Har ikke hørt om et eneste tilfelle der det ikke har gått bra. Barn lever jo i syden også. Tar man forhåndsregler går det mest sannsynlig strålendes og ALLE er fornøyde!!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #18 Skrevet 15. juli 2008 Helt typisk førstegangsmor innlegg! *Gjesp*
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 15. juli 2008 #19 Skrevet 15. juli 2008 Vi reiser veldig ofte til Spania og kommer til å fortsette med det... Vi har termin i august og har planer å reise ned igjen i romjulen (kanskje allerede i oktober... Har ingen betenkligheter med dette. Eneste endringen vi gjør i forhold til tidligere er at vi nå velger å bo i leilighet istedet for hotell..
atsjo Skrevet 15. juli 2008 #20 Skrevet 15. juli 2008 Hva er "hvorfor dra til syden med baby" innlegget da? hehe.. morsomt
Patetica fåkksi Skrevet 15. juli 2008 #21 Skrevet 15. juli 2008 Jeg bor i Syyyden, kanskje jeg burde ha sendt dattera mi til Norge til hun fyller tre? Skaff deg et liv, gneldremegge.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #22 Skrevet 15. juli 2008 Fordi verden ikke stopper opp selv om man får barn, man fortsetter å leve, å reise og oppleve, bare nå som en familie. Barn har vokst opp i syden i ganske mange tusen år, så det tror jeg de skal overleve. Dessuten har jeg hørt at de slettes ikke er så plaget av flyreisen som jeg selv trodde først.
MrsL1 Skrevet 15. juli 2008 #23 Skrevet 15. juli 2008 hehe.... har vert sør hvert år bortsett fra i år siden jeg fikk sønnen min, jeg... første turen han hadde var til Sri-lanka, da var han bare 9 mnd gammel... og skal si at han var den som var MINST plaget av varmen og koste seg masse! I år er vi hjemme pga min form med ny baby i magen, men nermere jul tenker vi en tur til spania... Eller, kanskje vi skal nekte besteforeldrene og hilse på det nye barnebarnet før de kommer her neste sommer? Så lenge man tar forrhånds regler er det ikke noe problem med babyer i "syden" og de kan ha det like fint som større barn og foreldrene.... Rart med det, men skulle det bli sent, kan de faktisk sove i vognen og:)
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #24 Skrevet 20. juli 2008 Vi har reist til varmere strøk siden barna var to uker gamle. Vi har kost oss masse hver eneste gang. Første gang minstejenta var i utlandet var hun to uker gammel, var da på Kypros. Det var over førti grader i skyggen, men det var alldri et problem. Faktisk så blir det født barn i varmere strøk også og de overlever. Vår minste jente fikk sin første vaksine før vi dro for å være litt beskyttet ellers tok vi våres forhåndsregler. Flyreisen overlever barna uten problem. Det blir ikke verre enn vi lager det selv. Vi reiser avgårde tre uker til Mallorca om en snau uke og alle sammen gleder seg masse. Har også på forsommeren hatt to uker på Kypros og vi synes det er deilig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå