Gjest Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Når vaskar de kleda til den lille som er i magen? (kor langt er de på veg då) Eg er 29+3 og lurer på om det er på tide å begynne snart? Vaskar ein dyner og heimestrikka ting? Kor mange gangar/kor nøye vaskar ein alt? Vaskar ein smokkar, leiker, seng og slikt? Er det noko ein slipp vaske? (ja, eg er førstegangsfødande;P)
Skravlefruen med huleboer Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Klærne kan du nok vaske nå og legge de i skapet. Hjemmestrikk vasket jeg ikke på forhånd. Det bruker man som regel ikke rett på huden heller, så da er det ikke så "farlig". Dyner/dynetrekk/laken osv ville jeg vasket ja, helst så nært opp til termin som mulig Nye leker, seng og annet utstyr har jeg ikke pleid å vaske ved førstegangsbruk, men smokker skal man koke først Som hovedregel skal du ikke bruke parfymert vaskemiddel, og iallefall vaske klær med sterk farge som skal brukes innerst mot huden
Mrs. Bouquet Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Skulle jeg brukt tøybleier hadde jeg vasket dem flere ganger før bruk.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Ja, for at de skal forbedre oppsugingsevnen.
Gurine Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg ville nok skylt av og tørket plastleker til babyen også. Og senga ville jeg tørket over med en fuktig klut hvis det var tre-seng/sprinkelseng. Nå skal vår tredje-mann arve mye brukt, og da vil jeg i hvertfall tørke og vaske over alt. Men ville gjort det med nye ting også, som kan ha blitt støvete eller blitt tatt på av mange mennesker i butikken.
yasmina Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Selv har jeg ikke vasket klaerne enda og har 19 dager til KS. tenkte aa gjoere det neste uke.... Jeg vil helst at det skal vaere renest mulig og vil dermed vaske alt senest mulig. Men mellomste vasket jeg alt 2 ganger for det var muligheter for at han kom tidlig og da han ikke gjorde det vasket jeg det engang til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå