~sjiraff~ Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Har vel mer elle rmindre bestemt meg for å begynne med grøt i og med at junior spiser oftere og oftere både dag og natt. Han har hatt det helsesøster har kalt barneeksem. Det har kommet og gått litt. Har vært ganske bra en stund nå (ca 1 uke). Fikk råd fra helsesøster om at jeg burde amme til eksemet har gått over, altså vente med introdusering av mat til han er fin igjen. Da vi kom hjem fra butikken i dag var han plutselig skikkelig rødprikkete igjen og nå også nedover hals og brystkasse. Det har han aldri hatt før. Men, i og med at det eksemet nå har vært der i flere mnd, så tyder det kanskje på at det ikke er forbigående slik hs først trodde? Og kan jeg begynne med grøt i et sånt "utbrudd" eller bø jeg vente til det blir bedre igjen? Og, er det noen som har eet ba kremtips? HAr forsøkt Babyline, A-creme, A-derma og Apo-base. Bruker nå Rescue fra helsekosten og det er foreløpig den som har hatt best effekt.
Honningmelon Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Eldste fikk eksem da han var rundt 2 mnd, og det var ikke noe forbigående i allefall. Som regel er det ikke det hvis det er atopisk eksem. Vi testet han da han var 4,5 mnd, og han reagerte på egg og melk. Fikk resept på spesial-mme. Men, kunne bare gi han vanlig babygrøt, for han reagerte ikke sååå mye på melk at det var noe prolem. Syns du kan prøve deg fram med grøten, jeg. Ser jo fort om han blir mye verre. Ellers syns jeg du skal be om henvisning sånn at du får allergitestet han. Lipikar krem er forresten veldig bra.
~sjiraff~ Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. juli 2008 Leste litt på nettdoktor istad og han har flere av tegnene som allergikere kan ha. Skal på hs på torsdag så får spørre og grave litt der. Men ang. allergitesting trodde jeg ikke de gjorde det på så små barn? Melk reagerer han nok ikke på tror jeg, har har i hvertfall fått mme noen ganger uten at det har forrverret eksemet på noen måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå