Gå til innhold

Hva veide du når du ble født, og hva veide barnet (ene) dine???


jente

Anbefalte innlegg

Jeg var liten, og kom ti dager etter termin, og veide 2460 gram.

Vårt første barn kom 9 dager før termin, og veide 3100 gram, nr to kom 12 dager før og veide 3500 gram, så nå er jeg spent på hva nr 3 vil veie,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg: 2500 gram. Enegget tvilling hvor den andre var død i magen. Født nesten 6 uker for tidlig.

 

Datteren min: 15 dager over UL-termin (som jeg tror var feil) og veide 3580 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2960 gram på meg og 4020 gram på sønnen min. Jeg for tidlig og han på overtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var 2160 og er født 5 uker for tidlig, dattern min var 3960 og er født på termindatoen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 2690 gram og ble født 4-5 uker for tidlig. Har ikke født ennå, men har vært innlagt med premature rier. Heldigvis stoppet dette opp. Håper å kunne gå til termin. Dersom jeg gjør det er babyen estimert til å veie 3500-3700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nr 1 veide 3360g og nr 2 veide akkurat det samme som meg 3790g :) Litt artig vi var akkurat like tunge og store når vi ble født :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg veide 3670 g, jenta mi er bereget å veie 3700-3800 hvis jeg går til termin.. men det gjenstår å se om det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,,

Når jeg var 32 + 6 dager på vei, ble barnet mitt vekstestimert til 2,4 kilo, er ditt barn blitt vekstestimert??

Legen sa at ved termin ville hun veie 3,6 kilo, noe jeg syntes var "lite" i og med at hun ligger over gjennomsnittet nå,,

Men dem vokser jo i rykk og napp..

Vet fra uke 36 skal dem legge på seg ca 250 gram pr uke,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han brukte ikke det ordet, men var vel det han gjorde :) Var på 3d UL i uke 25 og da veide hun ca 900 g, noe som også er litt over gjennomsnittet :) Men 3,6 kg er jo helt normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 3,6 er helt gjennomsnittsvekt på de fleste.. Alt -+ fra det er jo innen normen,

Men, når jeg nå vet at datteren vår ligger over, synes jeg det er rart at ikke vekten ble stipulert til mer en gjennomsnittet..

Hun ligger 400 - 500 gram over hva som er vekten i uke32 + 6 dager..

Men, jeg skal på kontroll i morgen og da skal jeg spørre om hun kan veie henne igjen,,,

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 2300g født for tidlig

jente 6 dager over 3820g

gutt 9 dager over 3460g

gutt 1 dag over 3640g

og nr 4 låg 10% over snitt 1 mnd før term, så hva det blir til slutt gjennstår å se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjenstår å se...

Hvor mye veide da barnet ditt når det var vekstestimert til 10 % mer mnd før termin??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 2600 da jeg ble født, til termin. Sønnen min veide 3200, han er født 14 dager før... nr to gjenstår å se..men tror ikke han er noe større enn forrige...Magen er i allefall mye mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,,

Ja magen min denne gangen er mye mindre enn i svangerskap en og to, men dette barnet er større enn hva som er gjennomsnittet,,

Så jeg er spent å se,,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 år senere...

min jente på 11 som heter Lya Embla veier 30 og er 139 cm høy, min gutt på 9 som heter Emilian veier 33 og er 140 cm høy ,min jente på 7 som heter Therese Lily Elene veier 27 og er 136 cm høy, min jente på 4 som heter Jenny Elice veier 23 kg og er 120 cm høy ,min jente på 2 som heter Tuva Medina veier 13 kg og er 87 cm høy ,min jente på 3 mnd som heter Linn Eira veier 4 kg og er 52 cm lang .

 

har seks barn men en veninne av meg har fire barn: Odine-Sofie på 6 år veier 22 kg og er 133 cm høy, Tuva Fiona på 5 som veier 20 kg og er 131 cm høy, Adelia på 3 og veier 12 kg og er 100 cm høy og Søteste lille Elli Sofie som er 1 år og veier 7 kg og er 64 cm lang. Snart kommer hennes 5. barn og vi trenger et søtt lite jente navn. Kommenter hva dere synes er finest.

 

 

Sara Sophia, Sanna Pernille, Linn Victoria, Kristi Olivia, Thea Olivia, Live Mathilde, Lotte Victoria og Eiril Victoria/Viktoria

Endret av Mine små:-) <3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr 1, født 3 dager før termin, veide 4050g.

Nr 2, født 5 dager før termin, veide 3580g.

Nr 3, født 37+4, veide 3483g.

Jeg veide ca 3550g da jeg ble født. 

Ser nå at dette var et veldig gammelt innlegg 😑

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...