karami Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Nå kom jeg på dette etter at det var en artikkel om mensenkopper på nrk.no i dag. Etter at mange hadde anbefalt mensbeger her inne i en debatt for noen uker siden, bestilte jeg Lunette mensbeger (www.lunette.no) hos Bleieboden. Nå har jeg hatt mensen og brukt det for første gang under hele perioden, og jeg er suuuuuperfornøyd!!! Hva med dere andre som bestilte? Deilig å slippe at det klør, jeg kunne sove med det og i det hele tatt mye mindre søl og mer hygienisk! Spent på hva dere andre syns. http://www.bleieboden.no/productdetails.php?product=235
karami Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #2 Skrevet 15. juli 2008 Ingen? Jeg har inntrykk av at vi var flere som kjøpte...;-)
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Får mensen om noen dager og fikk det i posten for noen dager sidenså har ikke fått prøvd det enda ;-) Men det virker jo utrolig enkelt og hygenisk da i forhold til tamponger og bind.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har hatt en mooncup en stund. Er middels fornøyd. Liker at den fungerer når jeg ikke blør så mye, behagelig, ikke bleket osv som tamponger, tørker meg ikke ut heller. Men når jeg blør mye, dvs 4 av 8 dager, så holder den ikke. Det lekker bare.
Snupi27 Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 jeg må innrømme at jeg syns den høres ekkel ut.. samle opp blodet sånn.. men åssen fungerer den egentlig? skal den sitte inne helt til mensen er over? dyttes den helt inn?
karami Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg blør også MYE. Så det lekker avogtil her også på de verste dagene, men da må jeg bare være flinkere til å tømme oftere - og i tillegg må jeg ha et (tøy)bind som ekstra beskyttelse. Men det må jeg om jeg bruker tamponger også, det lekker av de også på de verste dagene (enda mer faktisk)...
karami Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #7 Skrevet 15. juli 2008 Nei, du må ta den ut og tømme den innimellom - på samme måte som du må skifte tampong (men begeret trenger ikke å tømmes like ofte som du skifter tampong). Du kan til og med sove med den. Den sitter lengre nede i skjeden enn en tampong.
Snupi27 Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 hva med den "tuten" da? skal den stikke ut da eller? hehe.. siden man kan måle hvor mye man har blødd?
karami Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. juli 2008 Hehe. Jeg sitter ikke akkurat og måler, men det er målestreker på selve begeret:) "Tuten"/stilken skal ikke stikke ut, den skal sitte slik at det ikke gjør vondt. Jeg har tydeligvis "høy" skjedeåpning (eller hvordan jeg skal forklare det), mens en annen jeg leste om på et annet forum måtte klippe av hele den tuten (det gjør visst ingenting om man gjør det, den er der for at man lettere skal få tak i begeret).
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er også kjempefornøyd. Er akkurat ferdig med mensen. Det er jo så enkelt og greit. Tuten stikke ut? hæ? man kan vel ikke måle hvor mye man har blødd før man tar ut begeret.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2008 #11 Skrevet 15. juli 2008 Jeg tømte ofte, hver 2.time i en periode. Og da lakk det. Tamponger lekker ikke. Så jeg gjør det slik at jeg bruker tamponger på de ille dagene og så begeret de andre dagene. Det funker bra.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2008 #12 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har faktisk målt i perioder pga de store mengdene:) Men den tuten måler ikke noe. Jeg har klippet den helt av, ellers stikker den ut på meg.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #13 Skrevet 15. juli 2008 Hm, lurer på hvordan det blir på meg da. På verste dagen min bruker jeg de største tampongene som er og de lekker etter 1-2 timer, så jeg må bruke både tamponger og bind det verste døgnet, også om natten (+ stå opp 1-2 ganger om natten for å bytte), til gjengjeld blør jeg lite alle de andre dagene da, er kun 1-2 dager hvor slusene virkelig åpner seg opp, hehe...
karami Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. juli 2008 Slik er det for meg også, jeg bruker de største tampongene på de verste dagene også om natten - men det lekker likevel. Jeg opplevde ikke de samme lekkasjeproblemene med Lunette'n altså, så det er sikkert individuelt. Det var faktisk utrolig deilig å kunne sove natten gjennom uten å måtte bytte (men jeg hadde bind i tillegg den verste natta da, og det lakk ut til bindet, men ikke i nærheten av slik det har vært før).
Ksenia & Anjem Skrevet 15. juli 2008 #15 Skrevet 15. juli 2008 haha da har jeg også bestilt mens beger..ler meg i hjel..
sveis Skrevet 15. juli 2008 #16 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har brukt det nesten ett år nå, og er kjempefornøyd. Kjøpte DivaCup via ebay og betalte 120-130 kr. inkl frakt.
meg & to små vampyrer Skrevet 15. juli 2008 #17 Skrevet 15. juli 2008 Jepp vi er mange med ekstreme blødninger her inne tror jeg. Jeg har målt at jeg blør mellom 3 og 4 ganger så mye som det de definerer somen normal mens. Dvs at jeg blør veldig krafti i 4 dager og så blør jeg mindre enn dette i 4 dager til. Men legen min skal kanskje fikse meg etter neste unge:) Håper det, kronisk jernmangelanemi og blødninger som begrenser all aktivitet er ikke kjekt.
Lille Kolibri Skrevet 15. juli 2008 #18 Skrevet 15. juli 2008 Eg er òg veldig fornøgd, og kor fornøgd eg er gjekk særleg opp for meg ein gang eg måtte bruke bind om natta. Grusomt... Likar den bedre enn tampong òg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå