Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Før i tiden gikk vi alltid i minus siste uka før lønn og måtte pante flasker til mat. Heldigvis blir man eldre og får bedre jobber, så nå har vi alltid penger på konto og alle regninger blir betalt. Den uka vi før pantet flasker, har vi nå minst 5000,- på konto. Enda vi eier hus og har to biler. Vi går heldigvis ikke i minus lenger.
♂ +♀=♂+ ♂+ ♀ Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg kan klare å bruke opp min lønn før neste lønning kommer, men det er fordi jeg sparer fast fire-fem tusen i mnd og sparer det som står igjen kvelden før lønningen kommer. Mannen min tjener mer enn dobbelt så mye som meg, så vi ligger ikke dårlig an, heldigvis! Har en formening om at jeg skal ha en buffer stående som tilsvarer tre ganger månedslønnen min. Så jeg kan bruke fritt av sparepengene, såfremt det til enhver tid står tre månedslønner igjen på sparekonto.
moota m storebror&lillebror Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ja. Men at vi aldri kommer under 5000,- kan jeg ikke påstå. Er det mer enn 10000 - 15000 på kontoen utenom når lånet skal trekkes så flytter vi noen penger til en annen konto. Jeg er shoppoman og vet jeg at det er penger på kortet så spenner jeg noen rett som det er.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Har alltid minimum 50.000 på konto tilsammen. For øyeblikket far vi vel 75.000,-
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 tja, som regel er ikke saldoen på mindre enn ca 2-3000 kr. har jo sparekonto med ca 50000 kr på i tilfelle vaskemaskin eller lignende skulle ryke. er singelmamma og student så er ganske fornøyd med økonomien med tanke på minimal inntekt!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 nei, jeg har alltid noen tusen i minus når det kommer inn penger. Men det vet ikke mannen min om da. Han betaler alt av faste utgifter for tiden, for han tjener 3 ganger så mye som meg. Jeg er shopoholiker, og prøver å ta meg sammen. Har roet meg litt i det siste da og har litt mindre i minus, men sliter med å bli ansvarlig ja.
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Ja alltid! Selv når begge var studenter og hadde egen leilighet og bil, ville fått panikk jeg uten noen penger i bakhånd. Nå har han en greit betalt jobb og jeg har vært student til nå og vi har alltid minst 30 000 - 40 000 kr i reserve på konto.
Lacey*har fått erta Skrevet 15. juli 2008 #8 Skrevet 15. juli 2008 Ja, vi har alltid penger på konto. Alltid lurt å ha penger i bakhånd i tillfelle noe skulle skje. uforutsette regninger, eller rep.
OsloMor Skrevet 15. juli 2008 #10 Skrevet 15. juli 2008 Nei, det har vi ikke, men det går bra for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå