Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Huff... Har klart å bli gravid:( Er alenemor med to gutter på 3,5 og 7,5 år. Og blir gravid nesten av att noen ser på meg... Måtte ta en abort (sterkt i mot mine meninger) rett før jeg og mannen skiltes sist år. Nå er jeg altså gravid igjen,fant d ut istad,hadde mistanke pga ømme pupper og slik:( Jeg bare gråter nå,vet ikke hva jeg skal gjøre,er helt nernevrak akkurat nå:S
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 hadde det vært meg hadde jeg tatt abort... lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre! er det samme pappa?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Takk... Ja,d må være pappaen til de to andre som er faren. Hadde sex med en annen en,men d er over 2 mnd siden,så d kan ikke være han sitt... Blir nok abort igjen,klarer ikke gjennomgå enda ett svangerskap alene:( Men hvor dumt ser ikke d ut da,komme til fastlegen å kreve abort nr to,huff... Er vel flere enn meg som har gjort d kanskje,,,
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Skrudde selvfølgelig på nrk1 og der driv Jordmødrene på,snufs... Hvordan skal jeg klare nok en abort,når dette er ett eneste stort under og livets mirakel? Mange sliter nettopp for dette,og jeg skal forkaste det nok engang... Men er såååå glad for mine 2 undre,og de er alt for meg da... HI
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 off ja, kan sjønne at det blir pinlig, men samtidig "fortjener" du kansje det... om du forstår hva jeg mener? passe på fremover da, så det ikke sjer igjen.jeg har fått satt inn p-stav, veldig fornøyd med den. ingen dokumenterte graviditeter med den, så praktisk talt 100% sikker.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg fortjener d vel ja.. Men jeg har en blodsykdom som gjør att jeg ikke kan bruke noen form for p-piller o.l. :-( Men d er jo ingen unnskyldning... Huff:S
Snuppa! Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Nei,herlighet! Ingen fortjener vel å gå igjennom sånt. Tok selv abort for snart ett år siden. Sliter med det og vet ikke om det var det riktige. Er utrolig vanskelig sånt. Vil bare gi deg en trøsteklem!
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Men, hvorfor må du ta abort? Fordi det forventes? eller er det fordi du absolutt ikke klarer et barn til alene? Jeg mener at å være sliten, eller at det ikke passer inn akkurat nå ikke er grunn god nok. Men, går det alvorlig utover helsen din å bære frem et barn til forstår jeg. Jeg har selv tatt en abort, og beholdt to mot "alle odds"., og klarer jeg ikke bruke kondom en annen gang - og jeg blir gravid beholder jeg da også.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 ærlig talt.. gravid bare av at noen ser på deg? du lurer deg selv.. også er du i tvil om hvem som er faren? du vet da godt hva som skal til for å bli gravid.. slutt å synes synd på deg selv.. abort eller ei, stå for det du gjør. abort, du er helt imot det? da hadde du jo ikke gjort det... får vondt av sånne som deg. har selv tatt abort, men hadde jeg vært imot det hadde jeg jo aldri gjort det.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 PS: du trenger ikke å gå gjennom fastlegen forresten, jeg ringte rett på sykehuset! Hilsen meg over!
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 Det er lett å se splinten i andres øyne, men ikke bjelken i sin egen. Hvem her inne er så feilfri at de kan kaste den første steinen? Ingen!! Så hvorfor sitter noen å steiner HI?? Det hjelper ikke å dømme henne for hvordan hun er kommet i denne situasjonen, det vil uansett ikke endre det faktum at hun nå er gravid. Jeg har desverre ingen råd å komme med, men jeg føler veldig med deg, aner ikke selv hva jeg hadde gjort i en slik vanskelig situasjon, men vit at det du ender med å gjøre gjør du til det beste for deg og dine barn, ikke ut fra hva andre rundt deg mener og tror du bør gjøre. Til dere andre, gi heller ett godt råd enn å sparke ett menneske som ligger nede, ingen av oss er perfekte!!!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 du må gjøre det som føltes riktig for deg! å jeg tror legen din har opplevd teitere ting enn at en kvinne ber om abort to ganger! lykke til uansett
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Takk for støtten dere som kommer med støttende ord:) Jeg MÅ ikke ta abort,ingen MÅ jo det,men min sykdom gjør att jeg (sannsynligvis) kommer til å bli dårlig gjennom svangerskapet,og jeg som akkurat nå syns jeg er helt nede og svak fra før,føler meg så sliten og utslitt... Men hva som føles riktig for meg vet jeg ikke... Aner rett og slett ikke! Og til de som dømmer og kritiserer: Jeg vet att hvem pappaen er,skrev jo ovenfor att det må være pappan til de andre to. Er 100 % sikker. Skittkast får dere bare komme med,har fullt opp med tanker i hodet til å la det gå inn på meg:( Kanskje om det var han andre så ville ting vært annerledes,han ville hatt barnet og oppdratt det sammen med meg. Men faren til de andre to garantert vil NEKTE dette farsskapet om jeg hadde fullført svangerskapet. HI
Anonym bruker Skrevet 19. juli 2008 #14 Skrevet 19. juli 2008 Hvorfor i all verden har du sex og blir gravid med en som ikke vil være sammen med deg?
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #15 Skrevet 20. juli 2008 Ja,hvorfor i all verden har jeg det?????????? Herregud,du er vel en av de som aldri gjør noe dumt eller gjør en feil du eller??? Rister på hodet av det du skrev HI
Hønemamma;o) Skrevet 20. juli 2008 #16 Skrevet 20. juli 2008 Hei! Jeg vil oppmuntre deg til å bære fram barnet! Tenk -enda en nydelig sønn eller datter venter deg! Det er mye slit ja -både under graviditet og i årene etter! Men så fantastisk å være mamma! Og ang. det å ha sex med menn som du egentlig veit du aldri kunne tenke deg som far til dine barn... vel, det gjør vi jo "alle"....? Lykke til!!! Håper ting ser litt lettere ut for deg snart!!
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2008 #17 Skrevet 20. juli 2008 Hei Hønemamma;o) Takk for oppmuntringen,deilig med noen oppmuntrende ord,og ikke bare kritikk og vonde ord... Jeg er så enig,så enig med deg ang å være mamma!! Det er ALT for meg det:) Ungene er hos pappan sin denne uka,og da er jeg bare 10% av meg selv... Så alene og trist. Men dem må jo få være hos pappa. Det som ville litt rart med å bære frem ett barn til nå,er att barnet ville jo hatt samme far som de andre to,men denne faren nekter jo for flere barn,spesielt slik situasjonen er nå,så da ville han ikke tatt denne lille babyen som sin,DET ER JEG SIKKER PÅ! Trist,men slik vet jeg det hadde blitt...;-( Så derfor får jeg ikke bestemt meg ang dette her,og jeg "glemmer" situasjonen og håper att det er en drøm...
Tulle mor Skrevet 20. juli 2008 #18 Skrevet 20. juli 2008 veldig trist for denne babyen da når den blir større når to av søskene skal til pappaen sin, men han/hun må stå i vinduet og skikke på og vinke hade. og vite at han/hun får ikke lov og komme til pappa som er samme pappa som til de to andre... Hvordan i alle dager kan barne faren stå og se på noe slikt da ? kansje han forandrer mening etter vært. hvis ikke er det veldig vont og trist for dette barne.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2008 #19 Skrevet 21. juli 2008 Veldig trist det der.. Jeg synes det er helt totalt uforståelig att noen kan si/gjøre slik som min x. Men han er sånn altså :-/ Så derfor er det vel bare en løsning... Jeg utsetter å kontakte lege og alt,orker ikke tenke... HI
Hønemamma;o) Skrevet 22. juli 2008 #20 Skrevet 22. juli 2008 Hmmm... hvis du er sikker på at han kommer til å nekte på at dette barnet også er hans, kan jo ikke jeg komme her og si at han kanskje forandrer meneng... Men er det et lite håp, kankje? Med tiden? Uansett så er det jo en barnerettighet å få vite/ha på papiret hvem som er din biologiske far (så sant man ikke er adoptert)...Så det ville jo måtte komme for en dag uansett da, til slutt... Den biologiske faren til min sønn har enda ikke dkrevet under på at han er faren, i alle fall ikke så vidt jeg veit...Men jeg bryr meg ikke så mye om det egentlig, vi har ingen kontakt med han. Men jeg har fått vite at dette er dette er det staten sin oppgave å ordne opp i, iom at det er en barnerettighet... Lykke til! Å ta litt time out kan være lurt det!;o)
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #21 Skrevet 24. juli 2008 Jeg synes det er drøyt at du vurderer abort nummer 2 nå... Regner med du er en voksen dame siden du har litt "eldre" barn.. Om du ikke klarer 1 barn til så skal du selvf få ta abort hvis du ønsker..men jeg hadde aldri gjort det. Blir litt sånn matt av personer som tar flere aborter jeg...hmmm, ingen blir gravide av å løfte på dynen...kondom!!!!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #22 Skrevet 24. juli 2008 jeg blei gravid da jeg gikk på p-piller. Ingen prevensjon er 100% sikker. Kun å la være å ha sex er 100% sikkert. og ja, jeg har sex med bf hvis sjansen byr seg. Bruker både kondom og p-piller, men vet at sjansen er der. Så slutt og kritiser henne for det. Hun er ute etter litt støtte i en vanskelig situasjon, ikke for å bli behandlet som et barn. Jeg vil jo si at det er bedre å få barn med en x man har barn med fra før enn å ha flere fedre(selv om jeg selv håper jeg får et barn eller to med en ny mann) Men hvordan han oppfører seg er trist å høre. men jeg er sikker på at du er og blir en god mor! Nå vet jeg ikke noe om din helse, men jeg er sikker på at du kommer til å klare dette! uansett hva du velger! Det meste ligger i hodet og viljen... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2008 #23 Skrevet 24. juli 2008 Takk for støtte anonym 22.13. Jeg skulle sikkert (med god hjelp rundt meg) klare barn nr 3. Men jeg har skrevet om min helse,jeg bruker tabletter (som ikke skal brukes ved graviditet) da skal jeg bruke sprøyter,og dette har jo ikke skjedd,fant vel om dette da jeg var 6 uker på vei. Hvis jeg tipper riktig. Og jeg kommer til å bli sengeliggende (mulig sykehus liggende) hvis jeg skal gå igjennom ett svangerskap. Jeg kan si så mye att dette bunner i en alvorlig blodsykdom,og hjerteproblemer. Jeg hadde LETT fått innvilget senabort frem til uke 18 for å si det slik Ville bare prøve å få frem litt HVORFOR jeg heller mot abort. Jeg ønsker ikke å la mine to hjerteknusere gå igjennom dette her,spesielt da jeg er alene med dem... Så kom med ekle,og slemme kommentarer til meg,værsågod,men nå har jeg iallefall forklart litt... Har vært hos lege idag da,endelig... Huff dette er IKKE lett HI
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2008 #24 Skrevet 25. juli 2008 Du skal ikke måtte forklare deg for noen, spesielt disse bittre damene som ikke har noe annet å gjør enn å rakke ned på andre. Men forstår du er i en vanskelig situasjon. Kan bare ønske deg lykke til,og gjør det som er best for deg! Klem fra anonym over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå