Gå til innhold

hva sier man???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mann har flere venne par som skal bli foreldre nå i løpet av høsten og vi har hørt navn forslagene dems, hva sier man egentlig hva man synes navne er helt feil.

Og hva sier man hvis man ikke synes om ungen. Er ikke alle unger som er like søte med en gang.

Bare meg og min lille hjerne som vrir seg litt i hva man egentlig sier til dem da.

Vet jo at man sier så fint navn kjempe fint navn. Eller for en søt unge. men om det stemmer hver gang er jo noe annet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er helt greit med en liten hvit løgn da.

Trenger jo ikke dra det langt med å skyte av deeeeet fine navnet og den søøøøsteste babyen, når du egentlig ikke mener det.

Hvis jeg ikke blir spurt direkte unngår jeg å si noe om hva jeg mener i det hele tatt.

Ikke lett det der..., men man kan jo ikke si at man syns navnet er stygt eller at babyen er mindre søt...!

Skrevet

Når det gjelder navn synes jeg man kan få si sin ærlige mening, men så taktfullt som mulig. Og det går jo an å si at babyen er nydelig selv om den ikke er så vakker, babyer er jo skjønne bare i egenskap av å være baby selv om de ikke nødvendigvis ser ut som englefjes :D

Skrevet

Du finner noe positivt å si! Uansett! :-) Ikke fornærm noen som stolt viser fram sitt barn!

Om navnet så kan du finne ting å si som at det passer til barnet, at det var uvanlig men fint, klinger godt etc.

Om barnet så sier du at h*n er skjønn og nusselig, kommenterer om noen av ansiktstrekkene ligner på noen av foreldrene osv.

Ethvert barn er vakkert i egenskap av seg selv, uansett om det er billedskjønt eller ikke. Et nyfødt barn kan ikke være stygt, selv om det ikke ser ut som det vakreste i verden med en gang, om du forstår hva jeg mener! :-)

Skrevet

Her er det bare å "holde kjeft", smile og si det som alle lykkelige foreldre vil og trenger å høre: Det var et godt/fint/annerledes navn og han/hun er helt herlig! For en prins/prinsesse!

Fy f*** så jeg kommer til å bli forbanna og kaste ut de vennene som ikke kan ta seg sammen for oss i 5 minutter selv om de synes ungen min ser ut som en rosin med hull i!

Skrevet

Da smiler man pent og sier og så søt. Man har såpass sosiale antenner at man i alle fall later som:)

Navnet skjemmer ingen er det noe som heter. Godt alle har forskjellig smak, hvis ikke ville alle barna hatt samme navn. Litt kjedelig.

Skrevet

Når det gjelder navn så syns jeg det kommer litt an på situasjonen. Dersom de nybakte foreldrene spør hva du syns om navnet er det helt greit å si sin ærlige mening, da har de bedt om det. Men om de sier "her er lille ***" eller "vi har bestemt oss for ****" ja da holder du munn om hva du egentlig mener og sier at du syns det var fint. Som hun over her sa-du trenger da ikke smøre på om hvor ufattelig fint du syns det var, men du sier ikke at det var stygt. Hadde foreldrene syntes det hadde de nok ikke valgt det, og navn venner man seg til uansett.

Ang nyfødte barn så er jeg egentlig enig med deg. Det er ikke akkurat alle nyfødte som er så billedskjønne. Men tenk det hvor skuffet du hadde blitt selv om du skulle vist frem ditt lille nurk og fikk reaksjonen "oi, h*n var ikke mye pen!!" Da hadde ihvertfall jeg blitt lei meg!! Nei, du får heller prøve å lete etter trekk h*n har til felles med foreldrene, evt spørre om h*n ligner på noen av dem da de var små. Og uansett kan du jo si at babyen er god da. Det har jo egentlig ingenting med utseendet å gjøre...

Av og til må man bare ha litt takt og tone og ikke buse ut med den hele og fulle sannhet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...