♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg er 12+4 uker på vei og føler meg elendig. Har følt meg i elendig for nå i en uke og har blitt sykemeldt. Er ikke bare kvalm og slikt men jeg blir svimmel hvis jeg står forlenge, får hjerte klapp, føles sann ut(hjerte dunker ekstra fort), når jeg går litt for fort opp trapper eller bakker. Får vondt i hode og svimmel av å gå ned og opp av kjelleren. Virker nesten som at jeg blir dårlig av å gjøre ting, he he, ikke det at jeg har noe problem med å gjøre ting men det er slitsomt. Jeg synes det er veldig kjedelig å være så dårlig og ikke orke noen ting. Men åssen er formen deres???
AO3 Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 25+5 og i kjempefin form! Jeg merker ikke så mye til noe som helst av plager, egentlig, bortsett fra at det ikke er like enkelt å bøye seg lenger pga magen, og at jeg blir litt fortere sliten - men ikke på langt nær så ille som det var i begynnelsen. *grøss*
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Har vært veldig plaget med kvalme.. og vært sykemeldt lenge pga det.. nå er det imidlertid bedre.. og prøvde meg på jobb i går.. ( hjemmesykepleien... er spl.. jobber ute i pleien...) det gikk heller dårlig.. dro hjem i tolv tiden.. brakk meg hjemme hos brukerene.. og kjente det i ryggen.. men er vel ikke akkurat drømme jobben for en gravid... Og er mye mer sliten enn ellers.. men men...
Gjest elissa2 Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 hei:) jeg er 23+0 og er i kjempefin form bortsett fra voldsom bekkenløsning...er sykemeldt. men bekkenløsninga skal jeg greie å leve med:) håper du blir i bedre form "M_amma_til_Kristoffer5år" det er kjedelig å ikke vær i form., jeg hadde det slik forrige svangerskap....
minimee->Trym Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Har enda ikke vært sykemeldt pga sv.skapsplager, men ble sykemeldt for de faste nattevaktene jeg hadde alene. VIlle ikke jobbe alene i svangerskapet i tilfelle noe skulle skje og pga stressfaktoren. Hadde et bra 1.trim. uten særlig kvalme, hadde selvsagt et par dager men ikke noe so hindret meg fra jobb. Derimot etter 12 fullgåtte uker begynte plagene å komme skikkelig. Mer eller mindre hver dag etter jeg har stått opp har jeg stått og brekket meg til magesyra har kommet. Er veeldig sliten når jeg er hjemme, men yter mitt beste på jobb inntil videre da!
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2008 Jeg var ikke dårlig når jeg gikk med første mann. Ikke kvalm eller noe i det hele tatt. Ble sykemeldt da også men da pga at jeg holdt på å få min sønn når jeg var i uke 26 og de ville at jeg skulle ha han i magen lengre. ble sengeliggende på sykehuset i en uke, helt alene i en annen del av landet, ikke noe kult, og når jeg endelig kom hjem til østfold så fikk jeg beskjed om å ligge stille mest mulig framt til fødsel.
Mrs. Charming Skrevet 15. juli 2008 #7 Skrevet 15. juli 2008 Jeg var dårlig de 2-21/2 første månedene med kvalme og veldig trøtt, men så lettet skyene og jeg er nå i topp form. Noe vondt i ryggen, men ellers fin altså.
Girlygirl83 Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Jeg var i dårlig form helt fram til uke 20. Først da følte jeg meg så og si normal. Før det har jeg slitt med kvalme, tretthet, slapphet, generell uggenhet osv. Har derimot fått bekkensmerter nå, Men jeg vil mye heller ha det enn å ha de andre plagene som jeg syns er mye vanskeligere å takle.
Sola mi:) Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Er i uke 25 og vært sykmeldt siden uke 8, pga ekstrem oppkast... sluttet å kaste opp rundt uke 20, og er nå i kjempeform bortsett fra litt vond rygg/sete/lår... nesten så jeg har fått et energisjokk over meg, MÅ gjøre noe og merker heller lite til graviditeten, bortsett fra de gangene jeg skal gå tur, og går i flere timer pga overskudd av energi. Haha, blir sengeliggende på kvelden og dagen etter pga smerter i bekkenet...
Krissy78 Skrevet 16. juli 2008 #10 Skrevet 16. juli 2008 Jeg er 14+5 og fremdeles plager kvalmen meg veldig. Jeg er såååå lei... Føler meg som verdens dårligste mamma og samboer for tiden for jeg orker jo ingenting når arbeidsdagen er over. Har vært hjemme noen dager men valgt å ikke sykemelde meg. Formen er verst på kveldene så det blir veldig tidlig kveld for å være i best mulig form når neste dag kommer. Håper inderlig at kvalmen gir seg snart og at jeg får litt mer energi. Savner å kunne leke masse med datteren min uten å bli dårlig... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå