Gå til innhold

har snuppa bakovervendt i bilen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men nå begynner hun å bli for lang rett og slett. beina hennes må være bøyd for at hun skal få plass, pluss at hun har begynt å bli bilsjuk...er det da feil å snu henne? kan jo ikke presse henne sammen, bare for at hun skal få plass?? eller hvordan skal man gjøre det?

kan da ikke stemme at unger opp til 3 år får plass til beina sine når de sitter sånn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde vår mellomste bakovervendt til han var nesten 3,5 år og da hadde han fortsatt plass. Klart de må bøye bena litt (det må faktisk vi voksne også ;-)), men de er myke og bevegelige og tåler det godt, en får bare ha litt hyppige pauser på lengre turer om barnet protesterer. Om hun kaster opp på hver eneste biltur og selv på korte turer ville jeg nok kanskje snudd henne, men om hun bare kaster opp en og annen gang og kun på lenger turer ville jeg prøvd å heller lindre bilsyken på en måte. F.eks med tabletter, ingefær, sea-band, frisk luft el.

Skrevet

hvorfor skulle det bli problematisk å bøye bena litt? de får ikke vondt av det, de er myke og bøyelige.. vi voksne bøyer jo også bena i bilen. jeg syns absolutt ikke det er "god nok" grunn til å snu. det med bilsyke må man jo vurdere, hvor ille det er. blir hun litt kvalm liksom, eller kaster hun opp hver biltur på 5 min.. det blir jo en vurderingssak, men jeg ville vertfall prøvd litt før jeg snudde..

Skrevet

hvilket sete har dere? izi combi har god plass til bena på grunn av beltestrammeren som lager et mellomrom mellom seteryggen og barnesetet. når det gjelder kvalme så prøv å dra på biltema eller noe og få tak i en sånn gummi ting sopm du henger under bilen. denne skal hjelpe mot kvalme,. har en lillebror som alltid kastet opp i bilen helt til vi fikk denne når han var liten

Skrevet

Vi har hatt framoversete siden vi måtte bytte sete. Har så liten bil så det er for trangt med bakovervendt sete. Er rett og slett ikke plass. Så da sto det mellom å kjøpe et godkjent framovervendt sete eller kjøpe ny bil. Vi valgte det første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...