Masaili <3 Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Like stor som en valnøtt ca. Har vært forkjølet og slapp og sliten siste mnd, etter en halsbetennelse jeg fikk penicillin mot. Denne kulen kom for 3-4 dager siden, og er knallvond når jeg tar på den, snur på hodet. Har ikke vondt i halsen, er bare litt snørrete, hostete og tung i hodet. Hva kan dette være? Bare en hoven lymfeknute, eller kan det være noe annet? Har ei venninne som nylig har hatt kyssesyke, kan det være tegn på dette? Vet dere ikke er leger her inne altså, men lurer på om noen har liknende erfaringer. Har bestilt time hos legen, men fikk jo ikke time før om 6 uker!
blond Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Synes du skal ringe legekontoret igjen og fortelle hvorfor du bestiller time. Kul på halsen skal tas alvorlig.
Banshee Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Ikke for å spre frykt og fare her nå, men når moren min oppdaget en kul på halsen var det kreft. Hun var da 30 år med to barn under 10år. Jeg oppdaget en selv for en måneds tid siden og fortalte på legesenteret at jeg ville ha en time snarest og fortalte mammas bakgrunn. Jeg hadde ringt de opp igjen, spedd litt ekstra på med frykt og fått de til å ordne en time snarest, da får du, uansett hva det skulle være, raskt svar. Håper for deg at det bare er en hoven lymfeknute som det var for meg!
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Sansynligvis er det bare en hoven lymfeknute som du har fått pga forkjølelse. Men kuler skal alltid tas alvorlig, ville prøvd å få time før.
Sessa ruger igjen... Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Venninnen min oppdaget en kul på halsen for noen år siden og det var en svulst på bukspyttkjertelen. Vet ikke om den var vond eller noe, og den satt ganske langt nede på halsen. Nå gikk det fint med henne, kulen er fjernet og hun er frisk igjen, men det var ikke så moro å vente på resultatet av undersøkelsene... Synes du skal ta det alvorlig. Dersom du ikke får hjelp hos fastlegen din så bør du kanskje kontakte en privat lege eller legevakt. Hårreisende at man ikke får time hos legen før om 6 uker uansett hva det skulle være for noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå