Endaenbabyønskes Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Hei! Titter innom fra 1.trimester. Jeg lurer på om noen av dere har brukt majorstue-klinikken og om dere har vært borte i Molnar. Var dere fornøyd? Jeg har hørt så mye negativt og blir derfor skeptisk. Men det ser ut til at det nesten bare er dem som tar ul for å se på nakkefolden(uke 11-13), uten for mye om og men. Takker for alle svar!
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 hehe..jeg er fra 1.tri, men har vært hos han og digget han!! Han er rett frem og på sak, har godt utstyr, tok utvendig da jeg ar 7+4. Han forklarer masse og er sikker i sin sak. Likte han veldig godt!!
farmen Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 var 23+1 da jeg var hos molnar. Han er dyktig, altså! Jeg ble også nogenlunde nervøs av de som sa han var skummel, puffa hardt på magen o.l. Men han er flink, har en beroligende latter og profesjonell.
Hjelp! En baby? Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Hei, Vi var på Majorstuaklinikken i uke 12. Vet ikke hva legen het, men han var kjempeflink! Brukte god tid og man blir vireklig betrygget på at alt er ok. Sjekket nakkefolden en rekke ganger, hvilket vi ønsket. Har bestilt ny time til 3d ul med medisinsk vurdering, syns den behandlingen vi fikk på Majourstueklinikken var mye bedre enn den offentlige. Men obs: Anbefaller invendig ul hvis det er så tidlig. Helt uproblematisk da.
flypapir Skrevet 15. juli 2008 #5 Skrevet 15. juli 2008 Jeg var der da jeg gikk gravid med tulla mi i uke 19 i august 05 (fikk ikke byttet time på ullevål, så måtte gå privat). Vi var hos Molnar og det var virkelig en stor, stor skuffelse. Hadde gledet oss masse i forkant, men ble ikke helt som vi forventet oss... Det verste var vel egentlig at han stinket alkohol. Var såpass ille at vi nok burde meldt i fra om det, men gjorde ikke det... I tillegg overså han mannen min fullstendig og henvendte seg kun til meg. Når vi skulle ta selve ultralyden måtte mannen min stå i fotenden av benken jeg lå på og kikke legen over skuldra for å kunne se noe på skjermen. Ikke var det noe av de imponerende 3d greiene vi hadde blitt forespeilet, var kun vanlig ul. Vi fikk heller ikke med oss bilder... Jeg kommer aldri til å bruke stedet igjen. Timen vår var ikke verdt de 1000kr vi betalte. Har hørt om en del som har samme erfaringen (mulig du får noen svar om du hører inne på dinbaby). Ser at det er flere som er fornøyd, men jeg vil hvertfall anbefale deg å bruke en annen lege..
Snoopy m/ spire *Fødeklar* Skrevet 16. juli 2008 #6 Skrevet 16. juli 2008 Hvis du skal ta tidlig ul på majorstuaklinikken kommer du nok til Carsten Trolle. Jeg var hos han når jeg gikk gravid med sønnen min i 2005, og jeg var der igjen nå på mandag. Han er kjempeflink. Sjekker alt som kan sjekkes, organer, nakkefold, hjerne osv. Jeg kan virkelig anbefale han, men jeg har aldri vært hos han Molnar, så han kan jeg ikke uttale meg om. Men som en annen over sa, hvis du skal ta det nå, så burde du ta innvendig, da får du best resultater, og da er det mest sannsynlig Carsten Trolle du skal til.
Krissy78 Skrevet 16. juli 2008 #7 Skrevet 16. juli 2008 Vi var også på innvendig UL hos Carsten Trolle da jeg var gravid med datteren vår i 2006. Likte han kjempegodt og han gikk nøye gjennom og forklarte oss hva han så på og hva det forskjellige var. Vil også anbefale han!
nr2snart? Skrevet 16. juli 2008 #8 Skrevet 16. juli 2008 Kan også anbefale Åge Huseby som har kveldsvakter på Oslo City legesenter. Veldig hyggelig og flink. Jeg har fulgt med litt her på bim og ser at alle bare skrive bra ting om han.
Lilja121 Skrevet 16. juli 2008 #9 Skrevet 16. juli 2008 Har ikke selv vært på Majorstueklinikken, men har flere venner som har vært svært fornøyde. Mitt inntrykk var at alle privatpraktiserende gynekologer med UL-utstyr tar nakkefoldsjekk hvis man ber om det. Selv gjorde jeg det i uke 12 hos en som jobber med Berit Norling i Nedre Vollgate. Der er de veldig hyggelige og hjelpsomme.
Endaenbabyønskes Skrevet 16. juli 2008 Forfatter #10 Skrevet 16. juli 2008 Takk for kjempefine og varierte svar:))) Har fått time hos molnar, da alle andre har sommerferie. Det går nok bra!
Gjest Tale30 Skrevet 16. juli 2008 #11 Skrevet 16. juli 2008 Har et spørsmål om dette med nakkefoldsjekk. Når jeg var på privat UL i uke 13, sa hun som tok den at nakkefolden var helt fin og at dette betydde at det ikke var tegn til kromosomfeil eller hjertefeil. Men dette sa hun bare ved å se på den, skal det være så enkelt? Hun virket ganske vimete hele dama egentlig og jeg var ganske skuffet.
Gjest Tale30 Skrevet 16. juli 2008 #12 Skrevet 16. juli 2008 Dette var IKKE på Majorstueklinikken forresten
SannaMor Skrevet 16. juli 2008 #13 Skrevet 16. juli 2008 Samboeren og jeg var der idag og tok utvendig ultralyd (min kontroll i uke 19) og vi er kjempe fornøyde!! Menneh.. hehe fikk aldri med meg hva han het, en eldre herremann som var så blid og forklarte alt han så på. Men litt dumt at han aldri skrev ned alt han sa, som om vi skulle huske hjerteslag frekvens etc i hodet!? Ta med notisblokken og gled deg
trillersnart Skrevet 16. juli 2008 #14 Skrevet 16. juli 2008 Jøss jobber den tullingen der ennå.. Kan ikke si at jeg syns han er noe særlig nei. Fortalte oss at vi skulle få ett barn med downs, deformerte lemmer, policystiske nyrer etc.. Skrev det faktisk ned også så vi har det svart på hvitt. Vi fikk faktisk ett helt friskt barn! Men ett ganske fælt svangerskap. Paientombudet hadde ikke så mye pent å si om han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå