Gå til innhold

Noen som har noe erfaring i forhold til SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en spontnabort den juni, sluttet å blø den 15 juni. Det blir vel nå nesten 5 uker siden jeg sluttet å blø. Jeg har forsatt ikke fått mensen. Noen som vet hvor lang tid det kan ta, noen erfaringer? Jeg vet det kan variere veldig, men vi har ikke brukt prevensjon på de 5 ukene, så jeg lurer på om jeg kan kan ha blitt gravid nå?

Hvor tidlig kan man teste det egentlig når jeg nå ikke har noe peiling på syklusen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt var du på vei da du mistet? Jeg kan ikke så veldig masse om det heller, bare ut fra mine egne erfaringer.. Jeg har mistet en gang i uke 4-5 og da ble jeg gravid igjen to uker etter det. Slik at det ble nesten som en vanlig mens, da mistet jeg jo veldig tildlig også da. Så hadde jeg en SA i uke 8-9, og da kom mensen tilbake igjen etter 4 uker tror jeg det var.. Men mensen var uregelmessig og annerledes enn vanlig noen måneder før den kom skikkelig i rute igjen. Dette var i fjor sommer. Og jeg klarte ikke å bli gravid igjen før i januar, Så jeg tror kroppen ikke var klar for det.. Dette er jo som du sier veldig forskjellig.

Skrevet

Jeg mistet i uke 7+2, så var jo ikke så veldig langt på vei. Jeg bare lurer på om det er noen poeng å teste seg nå, eller om det er best å vente til august vertfall. Man vil vel ikke få en positiv test med en gang heller kanskje?!

Skrevet

Den første gangen kunne jeg teste meg like tidlig som ved vanlig mens. Men andre gangen kom jo mens.. så jeg vet ikke.. Kan svinge begge veier.. Jeg vet desverre ikke hva jeg skal si.. Men i fjor høst så prøvde jeg jo å bli gravid hele høsten, så testet jeg meg hver mnd, og startet gjerne å teste meg to til tre dager før IKM, og det ble jo bare stress.. Så vil anbefale deg til å passe deg for at det ikke skjer.. Jeg stresset veldig mye, og talte på dager og talte på dager til jeg var blå i hodet. Stresset meg også for de andre gangene var jeg blitt gravid akkurat idet vi så vidt begynte og planlegge neste mann og helst litt før det.. Og denne gangen visste jeg mange ganger at jeg hadde hatt sex på EL dager og omkring men likevel så festet det seg ikke noen små spirer..

Off dette ble jo ikke noe bra svar i den forstand.. Men om det er for tidlig å teste det vet jeg ikke. Spørs jo når EL var.. og når var første dag av mens/sa var.. Og når EL kom etter den..

Skrevet

Det er dette med mens og EL som er litt vanskelig nå da siden jeg ikke har fått mensen etter aborten. Men om jeg teller slik som mensen var før jeg ble gravid nå sist, så er det EL nå den 17. Men det er vel ikke verdt å stresse sånn for det kanskje, ting skjer vel når de skjer. Men jeg er så uendelig klar for en til nå :)

Skrevet

Jeg hadde en SA i fjor høst og mistet i uke 11, og hadde vel ikke mens før 6 uker etterpå. Syns det tok lang tid selv jeg, så fikk sykehuset til å ta ekstra UL for å sjekke at alt var slik som det skulle. Litt hysterisk, men... Da fikk jeg beskjed om å vente et par menssykluser før vi prøvde igjen pga slimhinnene skulle få rehab. seg...

Skrevet

Jeg hadde en SA i april, da var jeg ca 9 uker på vei. Jeg mistet veldig mye blod i den forbindelse.

Fikk mensen tilbake etter 6 uker, og var heldig å bli gravid igjen etter første mens.

Lykke til, håper du ikke trenger å vente lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...