nina79 Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 Jeg har nå fem uker igjen til termin. Er hjemme om dagene med en liten turbo to-åring. Jeg er så sliten omdagene, det blir bare verre for hver dag. Skjønner ikke fra dag til dag hvor jeg skal få energien fra til å løpe etter storebror. Har masse kynnere, problemer med å bøye meg. Sover ikke om natten fordi jeg klør sånn. Syntes så utrolig synd på gutten min for han ser jo bare at jeg ikke er som før og skjønner ingenting. Merker at han er i mye dårliger humør. Spørsmålet mitt er: Hvor mye kan jeg forvente av samboeren min, burde han komme hjem fra jobb for å hjelpe meg på de verste dagene. Han har det veldig travelt på jobb, jeg føler han syntes jeg overdriver. Jeg prøver så godt jeg kan hverdag å holde ut til han kommer hjem. Men er egentlig på gråten hele tiden. Og sånn skal vi kanskje ha det i fem uker?? Blir kjempe deprimert. Noen som hvet om noe jeg kan gjøre for å få mer energi?
Gjest Mamsen t 2,5 jenter *fødeklar* Skrevet 15. juli 2008 #2 Skrevet 15. juli 2008 Jeg skjønner hvordan du har det. Hadde det sånn da jeg skulle ha nr 2. Var veldig sliten, hadde ikke barnehageplass og gikk hjemme med datter på et og et halvt år. Hun sov heldigvis på dagtid, så jeg fikk meg en blund samtidig med henne. Dersom sønnen din ikke sover på dagtid, har du en nabojente som kan se etter ham et par timer hver dag? Det hjelper å få en pause midt på dagen. Håper du finner noen som kan hjelpe deg!
Sjokoladefrik Skrevet 15. juli 2008 #3 Skrevet 15. juli 2008 Uff så slitsomt! Helt energi-tom jeg også. Skulle på byen en tur i dag, men så begynte vi å sette opp ei flatpakka bokhylle istedet. Etter det måtte jeg ligge i senga en time, og bytur var bare å glemme... Har selv en 2åring, greier ikke å henge med på han lenger nei. Men pappan er heldigvis hjemme her. Du trenger helt klart avlastning!!! Blir ikke noe lettere når babyen kommer i hus, og da bør du jo ha litt krefter igjen. Hvis pappan ikke kan være hjemme bør han iallefall ta alt av husarbeid og sånn etter jobb. Storebror bør være hans ansvar når han kommer hjem. Har du ingen familie eller venner som kan ta med guttungen ut på tur så du får sovet litt eller slappet av i allefall?
**Marge Simpson** Skrevet 15. juli 2008 #4 Skrevet 15. juli 2008 Det høres slitsomt ut! Kanskje du har noen som kan komme og avlaste deg litt? En venninne, mora di, e,.l.? Hvis noen du kjenner har jevnaldrende barn så kan de kanskje ha ham i noen timer slikt at han får rast fra seg litt og du slappet av? Hvis det ikke går så hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet for å innimellom parkert ham foran favoritt videoen sin nå som ting er som de er. Jeg håper du snart får henta deg inn litt sånn at du har mer overskudd til babyen kommer! :-)
nina79 Skrevet 15. juli 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2008 Takk for svar alle sammen. Vi har nettopp flyttet til nytt sted så derfor har vi ikke familie her. Har noen venner men ingen som er hjemme på dagtid. Han sover heldigvis litt om dagen så jeg får jo hentet meg inn litt. Jeg må bare prøve å tenke positivt kanskje jeg finner noen godt gjemte krefter. Hvor vondt må det bli for at min samboer skal komme hjem fra jobb. Får han sykemelding da?
Gjest Skrevet 15. juli 2008 #6 Skrevet 15. juli 2008 ei veninne av meg fikk sykemeld til mannen sin pga et tungt svangerskap..å at hu ikke klarte å ta seg av den hu hadde hjemme..så d går an ja.,.hvis du snakker med legen din om d..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå