Gå til innhold

Griseredd.. UL til Torsdag kl 11.20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy f*** som jeg gruer meg. Har nå "rømt" fra tanken i flere uker men dagen nærmer seg og jeg kjenner det går utover søvnen..for ikke å nevne humøret!

Skal i dag vært 10 fullgåtte uker. Har mistet 3 ganger etter Emilie ble født,ergo: habituell abort. Var hos legen for 2 uker siden han gadd ikke å skrive helsepapirene engang :S Sendte brev til sykehuset for UL men det tok jo sin tid før jeg fikk time. I uke 11 mao.. endog jeg ble LOVET tidlig og god oppfølging pga "statusen" min.

Hva søren skal jeg håpe på da! Et hjerte som slår? Puppene mine som ble relativt SMÅ etter ammingen av Emilie har vokst enormt og er uhyre vonde,det er de nå også. De vokste ikke slik da jeg gikk med henne. Kvalmen gav seg forrige uke. Hadde den enda bare vært der hadde jeg liksom hatt to ting jeg kunne se på som positivt Men jeg var jo overhodet ikke kvalm da jeg gikk med Emilie.

Ikke har jeg blødd. Ikke en dråpe..ikke har jeg hatt vondt. Har tatt en ekstra test for 2 uker siden den var positiv. Men alle vet jo at med MA fortsetter alt som før :S

Gruer meg gruer meg gruer meg..

*ikke-funskjonal mor for øyeblikket*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff skjønner at du gruer deg!!! Jeg gruer meg selv og har bare opplevd 2 SA og kan tenke meg at MA er mye mye verre for da blir man så sjokka!

Ønsker deg lykke lykke til og det går sikkert bra denne gangen!!!!

Skrevet

Hei!

Skjønner godt at du er nervøs.

Hvordan har du mistet de 3 gangene? SA eller MA?

For hvis det er SA du har hatt er det jo ingen ting som tyder på at du skal oppleve det en gang til nå siden alt er greit.

Hvor langt har du vært de gangene du mistet?

Håper alt er som det skal der! Det hadde du fortjent etter det som har skjedd:)

Skrevet

hva er forskjellen på MA og SA

Skrevet

Spontan abort er at kroppen selv støter ut fosteret fordi det er noe galt. Da blør man og fosteret kommer ut. Man merker det godt.

Mens MA(missed abortion) er at fosteret dør og kroppen ikke "forstår" det. Man fortsetter svangerskapet som vanlig og fosteret blir bare liggende inntil det blir oppdaget. En MA kan jo utvikle seg til å bli SA hvis kroppen klarer å fange det opp..

Vet ikke om det ble 100% riktig forklaring, men sånn nesten hvertfall..

Skrevet

Gikk litt fort istad. Jeg ser nå at det var MA du hadde. Da kan jeg forstå at du lurer veldig på om det skal gå bra.

Skrevet

Det er nemlig det. Hadde først 2 SA så en MA. Men alle tre gangene har det skjedd veldig tidlig. Dvs at embryoet har knapt utviklet seg, da jeg hadde ma hadde det dødd omtrent rundt uke 5, altså før hjertet skulle slå.

Jeg er jo livredd. Legen min vet det men han ville ikke sende meg rett opp til UL fordi det er så mye ferieavvikling på sykehuset og han ville at en skikkelig lege skulle se på det og ikke en "turnus-her er jeg" som han kaldte det.. ja jeg reagerte på det men han var jo ærlig. Han ville ha en overlege og slikt kunne kreve tid i ferien.

Uansett.. tegnene er jo der men søren har det gått galt denne gangen har jeg mest lust til å fjerne alt jeg har der nede så jeg slipper dette mer. Sist ble det jo et kaos uten like, fikk piller som skulle starte blødning, dro hjem med blødde ut 1 kjempebind (føde-bind) på 20 min. Blodprosenten datt fra 15 til 12 på 1.5 time og ble innlagt omgående igjen for umiddelbar utskrapning. Livmoren vill ikke trekke seg sammen igjen. Fikk da Spinal-bedøvelse fordi jeg hadde spist mat og ikke kunne få narkose. Denne reagerte jeg allergisk på, da den skulle gå ut av underlivet og bena tok den fatt oppover istedet. Ble nummen i hele overkroppen,kunne ikke svelge spyttet mitt engang.. så da ble det en laaaang natt på overvåkningen med medisiner i et eneste kjør.

Nei.. Uff. Gruer meg. Har bestemt meg for å faste uansett. Spiser en god kvelds men dropper frokosten.Er det dødt skal jeg ha narkose med utskrapning denne gangen omgående. Ikke noe pille-tull med ørten komplikasjoner kroppen min ikke takler.

- Er det levende derimot.. skal jeg ta med mannen min og Emilie rett på restaurant etterpå!

Takker for svar. Dette er følelsesmessig et helvette.

Skrevet

Tårene bare triller og triller, gråt som en liten unge i stolen.. Spiren min lever i sitt beste velgående og er 2 dager yngre enn beregnet ut ifra mens. Termin: Valentinsdagen!

3,38 cm og en sprell loppe uten like :)

Skrevet

Gratulerer, jeg gråt en tåre for deg da jeg leste det nederste innlegget ditt :) endelig dette fortjener du virkelig :) så deilig å høre en lykkelig historie til en forandring (Lykkelig til slutt, du har jo opplevd mer enn de fleste).

Klem

Skrevet

Gratulerer. Godt å høre at det går bra.

Er i akkurat samme situasjon. Har hatt 2 ma, en gang i uke 16 og en gang i uke 8. Nå er jeg gravid igjen, og prøver det jeg kan å ikke tenke på den forestående ultralyden. Minnene fra de to forrige sitter klart og tydelig... ikke noe liv. Håper inderlig det går denne gangen.

Flott at deg gikk bra med deg. Det gir meg håp... takk!

Skrevet

Tusen takk jenter :) Ja dette var GODT!

Turbomamman: Man skal alltid ha håp men jeg har jo egentlig tatt mer eller mindre for gitt at det ikke var noe der. At bryst-veksten og kvalmen som kom og gikk skyldtes at jeg hadde en MA.

Vondt å tenke vonde tanker men man styrer det heller ikke. Erfaringen vår er den som skaper de vi er og hvordan vi tenker.. Men som du ser: Det ER håp! Jeg er jo ikke over kneiken enda,men skal hvertfall gjøre mitt beste for å kravle meg videre. Jeg ønsker at din spire også skal sitte, for det fortjener du like mye som alle andre!!!! *KLEM*

Send meg en PM hvis du vil prate litt :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Utrolig flotte nyheter!

Jeg var også på tidlig UL i dag, der så jeg en mini-baby med et galopperende hjerte og alle mål var akkurat slik de skulle være! :-) Terminen står fast: 28.02.09! :-)

Lykke til med svangerskapet! Det skal bli gøy å følge hverandre i de påfølgende måneder!

Hilsen solstorm - du vet jo hvem jeg er!!! ;-)

Skrevet

Hei Solstorm!!

Yup :) Sender deg mail iløpet av helgen når jeg får roet meg litt ned. Emilie skal sove borte så da får jeg gooood tid til å skrive saklig :)

Gi Spike,Emil og de 2 andre jentene kjempeklemmer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...