Gå til innhold

Hvor mange papirbleier går det i døgnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at dette er avhengig av barnets alder, men trenger noen tall å ta utgangspunkt i når jeg skal regne på utgiftene med tøybleier vs papirbleier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt nyfødtperiode rundt 12 kanskje? Så når de blir rundt 4-5-6mnd er du kanskje på 6-8 bleier pr døgn.

Dette er jo veldig individuelt, men i begynnelsen bæsjer de jo hele tiden. Og da går det vanvittig mye bleier.

Hvis du skal regne på det, ta også i betraktning at du kan selge tøybleiene når du er ferdige med dem eller spare dem til neste unge. Du vil fort skjønne at det billigste er tøy.

Skrevet

Det går like mange papirbleier som det går tøybleier bare så det er klart;) (vet at noen mener du må bruke dobbelt så mange tøybleier som papirbleier i døgnet).

Skrevet

Min datter er 3 mnd. Og det gikk minst 10 bleier i døgnet de første 6 ukene. Hun bæsjet flere ganger i døgnet. og det lekket ut, selv med papirbleier. Jeg synes det da var mer enn nok å vaske alle de klærene som ble skitne. Ta med i betraktning at de minste størrelsene er latterlig billige hos enkelte butikker. Betalte 10 og 12 kroner pakken for de to minste størrelsene hod prix eller obs ved bruk av coop-kort. Jeg tror det ble rundt 25 øre bleien. Se pristest på nettet for andre butikker.

Ved ca 2 mnd alder begynte hun å ha ukentlig avføring. Så det går adskillig færre bleier, ca 6 per døgn. Nå har hun begynt på de større og "dyre" bleiene. Så nå er situasjonen blitt slik at jeg nesten vurderer tøybleier, med hensyn på pris. Men jeg velger papirbleier av praktiske hensyn, ved tur og slippe å vaske så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...