Gjest Skrevet 15. juli 2008 #1 Skrevet 15. juli 2008 ...med å handle inn alt jeg trenger til babyen. Sprinkelseng, vugge, vogn, stellebord, klær, vippestol, lekegrind, babycall, bilsete, bleiebøtte, badebalje, bleier og div, stelleveske, reiseseng, leker, sengetøy m.m - er nok litt tidlig ute (mye tidligere enn venninna mi, som ikke har fått opp senga ennå og fødte for over en uke siden), men jeg har så lyst til å bare kose meg den siste tiden (ikke løpe rundt å shoppe da). Sover sinnsykt mye og blir veldig fort sliten, samt at jeg ikke akkurat er den som tråkker ned disse shoppingsenterene så ofte. Er "bare" i uke 28+1 men alt står ferdig og skulle vi mangle noe viktig nå, får vi heller ønske oss det til fødselen ;o) Så også noe annet genialt forleden, på ifolor.no (har alltid brukt de når jeg fremkaller bilder) - der kunne man lage egne fotoalbum, noe jeg selvfølgelig måtte prøve. Det var så moro, helt genialt - så nå vet jeg hva jeg skal gi besteforeldrene til jul allerede iallefall. Lastet ned et program slik at man kan fylle inn bilder, tekst og slikt i ro og mak, for så å sende det inn til bestilling - billig er det også. Jeg kjøper album og bestemmer meg alltid for å sette inn bilder, skrive tekster og gjøre de såååå fine - men det blir aldri noe av. Når jeg endelig får satt meg ned har jeg glemt viktige ting som datoer, navn eller andre ting, så det ender med at jeg limer inn bildene og der stopper det. www.ifolor.no kommer jeg garantert til å bruke etter at vesla kommer til verden iallefall
GuttemammaTilTo Skrevet 22. juli 2008 #3 Skrevet 22. juli 2008 Hei:-) Jeg er også tidlig ute og kjøpte barnevogna allerede etter 2,5mnd:-) er nå 29+2 og har i grunn bare småtteri igjen, som bleier, såper osv. og en vinterpose til vogna. bilstolen skal hentes om ikke så lenge (kjøper brukt av kjente). Vurderer om jeg skal kjøpe isofix base til denne eller om vi lar være, ikke helt bestemt oss. Ellers ble huset bygd i fjor, bilen kjøpt i sept, babyen laget i januar (etter langt om lenge med prøving!) og bryllupet stod sist lørdag! nå gleder vi oss masse til lillegutt kommer å sjarmerer oss i senk! :-)
rubin Skrevet 22. juli 2008 #4 Skrevet 22. juli 2008 åh gratulerer!! Ellers; jeg venter nr 4 og synes det er smart å være ferdig endel uker før.. jeg er i uke 30 nå. Vet av erfaring at man er så tung og sliten på slutten at man ikke orker all verden.. da er det digg å vite at alt er klart og at man kan konse om baby og fødsel Skal hente vogna mi i Sverige i sept. og det er vel siste som kommer i hus Lykke til!
Glad tobarnsmamma Skrevet 22. juli 2008 #5 Skrevet 22. juli 2008 Jeg var også tidlig ute med det meste. Er veldig greit å handle det man vil når man har god tid og slipper å stresse. Det eneste jeg har igjen nå er bilsetet...
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #6 Skrevet 22. juli 2008 sniker fra 2 tri jeg får ikke penger før jeg er 26 uker på vei. er 17 uker nå.. klør litt i fingrene kan du si hehe.. men jeg er veldig opptatt av at vi må ha spisebord når mini kommer så det går nok et par tusiner der først.. blir masse montering av møbler.. så kan jeg heller begynne å kjøpe utstyr.. men vogn vil jeg gjerne ha nå hihi
Venter på sommer,sol og barn Skrevet 22. juli 2008 #7 Skrevet 22. juli 2008 Bare ett lite tips til dere som skal kjøpe ny vogn.... det lønner seg å vente lengst mulig, siden det som regel er et års garanti på den.
Gjest Skrevet 22. juli 2008 #8 Skrevet 22. juli 2008 jeg skal legge den av til oktober. betaler et depositum. er veldig nøye på garantien å sånn jeg også..
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 22. juli 2008 #9 Skrevet 22. juli 2008 Herlighet..må si du er effektiv:) Er i uker 36 g har ikke kjøpt halvparten engang! he he Tar lekegrind og sånne ting litt seinere., har kjøpt alt det et spedbarn trenger da:) Så tenker jeg at hvis jeg mangler noe så er shoppingsenteret rett rundt hjørnet:)
precious baby Skrevet 22. juli 2008 #10 Skrevet 22. juli 2008 Jeg begynte å handle in uke 18, når vi få vite at vi venter jente. I uke 23 har jeg handlet nesten alt som jeg trenger.Man blir litt gal av å handle alt til baby spesielt når man har lenge ønsket å bli gravid.
oo00oo Skrevet 22. juli 2008 #11 Skrevet 22. juli 2008 Ang garanti på vogn. Da vi kjøpte vogn skrev vi i kjøpskontrakten når vogna skal brukes fra og da gjelder garantien fra den dato altså termin. Så i vårt tilfelle "mistet" vi ingen garantitid på å kjøpe vogn tidlig....
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 23. juli 2008 #12 Skrevet 23. juli 2008 hehe, jeg er godt i gang med innkjøp jeg også Er 28+3 og førstegangs. Synes det er så kjekt å få ting i hus og på plass:) En vet jo aldri hva som kan skje så synes det er lurt å være "tidlig" ute. Skal til og med tenke på sykehusbagen nå og begynne putte ting oppi der:)
Gjest Skrevet 23. juli 2008 #13 Skrevet 23. juli 2008 Åh det var godt å høre, var redd det bare var jeg som var tidlig ute med alt - jeg har også tenkt tanken på å pakke sykehusbagen tidlig, mest fordi at både mamma og søsteren min har født for tidlig i alle svangerskapene, og de mener det er arvelig. Alt fra 2-4 uker (som andre mener er normalt, uansett er det før terminen). Greit at ikke far pakker bagen iallefall, for jeg vil slippe å mangle noe viktig. Samme om det ligger klart i en bag eller om det ligger i skapet, tenker jeg. Men jeg drøyer den nok litt. Venter meg ihjel på stelleveska jeg har bestilt hos Ellos, for endelig fikk de inn de beige, store stelleveskene - igår gjorde jeg om på barnerommet, så nå ble det mye større plass der inne, samt at senga står inntil veggen nærmest soverommet vårt. Alt er på plass til den lille nå, sengehimmelen er montert og spilledåsa står på hylla (nydelig liten sak til å ha bilder i, fra Nille faktisk) Jeg bare gleder meg til å se hvordan vesla ser ut, det er det jeg er mest spent på. Håper selvfølgelig at hun er helt frisk og rask, men jeg skal love dere at jeg kommer til å elske henne over alt, uansett )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå