Gå til innhold

Har slimproppen gått for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde dusjet og så en slimete vit greia som dryppet på gulvet.... kan det ha vært slimproppen? Jeg er 33+5 bare.... men det er vel ikke noe tegn på at fødsel nærmer seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres mer ut som utflod for meg, men jeg har ikke peiling, egentlig! tror min gikk nå nettopp. Først kom de litt slim som det så ut som det var en anelse blod i, og så kom det en geleaktig blank klump. Jeg er 38+3. Tror ikke det er noe tegn på at fødsel nærmer seg

Skrevet

ok ... ja da kanskje det ikke var det da.... har bare ikke hatt det før... har en del vanlig utflod men ikke sånn noe mer.... Lykke til du!!:o)

Skrevet

den umulige slimproppen :P det kan være tegn på fødsel, men den kan også gå flere uker før.. Kan det være utflod som har kommet da? den er jo ofte mer slimete på slutten..

Jeg lurer veldig på hvor mye slimpropp det er.. hørtes dumt ut.. men hvor mye slim som kommer.. har termin 5. august, og merket idag brun "utflod" i trusa. ikke nok til å være en slimpropp, men kanskje starten på en?

Synes det er veldig spennende, selv om det ikke betyr fødsel snart. men tror ikke du trenger bekymre deg om du ikke får noen sterke smerter/kynnere osv, eller at det kommer noe mere.

hørt det er vanlig at det kommer litt blod osv. med proppen.

Skrevet

i den boken man får av jordmor står det: Slimproppen kan gå og det kommer en mer seig og tykk utflod. Den kan gå dager eller uker før fødsel. Hvis utfloden er blodblandet betyr det at livmorhalsen holder på å åpne seg. Så jeg vet ikke hva jeg skal tro..... Men det som står i bøkene må vel være riktig? Jeg hadde ringt og hørt for sikkerhetskyld:O)

Skrevet

Takk for tips, så spennende :) da håper jeg vi slipper å vente kjempelenge. Har hatt vonde mensmurringer av og på i 3-4 dager nå, så venter bare på at det skal bli vondere ;) er førstegangs, så aner ikke hva jeg venter på.

Men om du er usikker på om dette til deg er slimpropp, har du jordmor/lege du kan kontakte nå på dagtid da, og bare høre :) ? kanskje ikke åpent nå, men imorgen. For min del ble hvertfall utfloden litt forandret de siste 1-2 mnd.. litt tykkere, og litt mere..

Men jeg har hørt om mange hvor den har gått rundt uke 32/33 da, og jordmor sa ti meg at det kan dannes ny :)

Skrevet

Høres ut som slimproppen, men det batyr absolutt ikke at fødselen er nær. Jeg mistet en stor del av slimproppen allerede i uke 22, og ifølge jordmor er dette vanlig at kan skje. Den bare dannes på nytt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...